13 Days to Go

Det börjar dra ihop sig nu.
Jag har betalat min reseförsäkring och har även fått mitt personbevis och mina betyg översatta. Det mesta känns färdigt förutom presenter till familjen, ett hand skrivet motivationsbrev på franska, vad jag ska packa och andra småsaker. Så om ett tag kommer jag få ett till telefonsamtal från familjen då vi ska prata om grejer jag ska ha med mig, frågor som har kommit upp och andra praktiska saker.

Jag har även börjat med min Franska Grammatik anteckningsbok för att försöka få fram franskan ur det mörka hål i min hjärna där den gömmer sig för tillfället. På något konstigt sätt har jag blivit bättre på Franska genom att ha läst Ryska, jag tror det kan ah att göra med att Ryska var dubbelt så svår och att jag vågar uttala orden mer franskt efter att ah kämpat med Ryskan(få fyra konsonanter till ett ljud).

Idag ska Bella komma hit, vi har knappt setts på hela sommaren! Hon ska färga min utväxt och sen ska vi gå och se HP6 :D


Nu efter fem filmer och fem besvikelser så har sexan faktiskt levt upp till mina krav, förutom dock att de förstörde min två favoritscener...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0