Change in the Air

Det är tokigt hur mycket som jag måste göra innan jag far.

Det gäller ju att inte glömmas något viktigt när man far, därför har jag redan börjat med mentala listor^^
Viktiga saker såsom skicka iväg personbevis och betyg för översättning, synundersökning och tandläkarbesök är sådant jag inte får glömma och därför har jag redan börjat med det.
Sedan har jag letat febrilt efter en fransk grammatikbok, vilket är hopplöst när det inte inte går att ta redan på vad just den grammatikboken innehåller. Därför har jag löst det med att jag ska göra en egen, sedan tänker jag nog köpa en när jag är där.

Franskan börjar komma tillbaka vilket är bra, däremot ko0mmer ryska garanterat ställa till med problem. Ord som pa-roski, njet, y menya jest dyker ofta upp i franska meningar.

Hursomhelst, jag fyllde ju år igår och jag fick mest pengar inför resan, ska ju betala försäkring, översättning, laptop med tillbehör osv... Det kommer gå rätt mycket pengar, vilken tur att jag få lön den 25e :)

Kommentarer
Postat av: Siri

Lycka till Sanna! Se nu till att uppdatera flitigt. Hur stor familj är det etc? Jag är nyfikeeeen.

2009-08-03 @ 14:07:24
URL: http://whataboutcharlie.blogg.se/
Postat av: Big sis

lycka till med allt som ska fixas.

bra att du gör listor!!!

Du får göra ett ryck i veckan så du får bocka av saker på listan.

KRAM

2009-08-03 @ 17:06:39
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Janne

då barn är små fungerar det inte med att bra prata, man måste ibland avleda till något annat, ta med barnet till ett annat rum, få med barnet i leken. Uppfiningsrik och smart måste man var, undvika att bli arg är också vikigt. Lycka till.......!

2009-09-02 @ 18:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0