Paris says en riktigt bra dag

Dagen började med en fransk frukost, det var yoghurt, vanliga tjocka mackor i brödrost med smör och marmelad och juice.

Därefter for jag och Mamman till Auriliens fritids några kilometer bort och jag fick köra hem. Det enda som var lite klurigt var att back i en uppförsbacke med en bil just framför en samtidigt som man blev bländad av solen i backspegeln.

Jag var ledig till kl 17 så jag sov lite, läste lite, duschade och gick en promenad i en timme för att löra mig hitta lite bättre. Vädret var underbart, drygt 25 grader med strålande sol! Det var helt underbart och jag passade på att njuta.

Mormorn i familjen kom och hämtade mig vid femtiden och vi for och hämtade Aurilien, for sedan tillbaka till huset och Aurilien fick leka med sina kusiner som mormor satt barnvakt åt. Jag blev både dödad av Robin Hood och Pirater, och för att inte glömma Batman, och jag fick även spela prinsessa. Under de här få dagarna har jag blivit överöst med teckningar och jag har också fått en pappersblomma som luktar av Clemence.

Till middagen åt vi Rattatoille, och nej, det är ingen råtta som i filmen utan en grönsaksgryta med mosade grönsaker som är dränkta i dressing. Till det blev det skinka/kyckling och sallad. Till efterrätt åt vi olika ostar och även en plommonkaka tror jag det var. Väldigt gott faktiskt.

Det kommer vara svårt att vänja sig vid:

  • Skor inomhus
  • Spotifyreklam på franska
  • Barn som äter middag i Pyjamas
För att bara nämna några. Orkar inte med att skiva mer nu så tar mer detaljer imorgon.
Imorgon ska jag för övrigt köra bil ensam till Auriliens fritids.

Kommentarer
Postat av: frida

Skönt med Spotify reklam på franska. Skulle jag också vilja ha. Man blir bara irriterad på den svenska..



Skor inomhus!?

stackars fötterna som inte får vädra sig..



Är det sena middagar?! Tänkte pga pyjamasen?!



Kramis!

2009-09-01 @ 11:20:40
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Elias

Haha! Bara jobbigt att ha skor inomhus, golvet blir så skitigt då :( :P

2009-09-01 @ 13:20:40
Postat av: Siri

Det låter som att du har det bra! Ingen snobbig familj av vad man kan utläsa av texten? Tyckte det var jättesött med banderollen de hade gjort åt dig:)

2009-09-01 @ 16:26:44
URL: http://whataboutcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0