Paris says hello

Jag började med att göra tabben man absolut inte så göra. Jag glömde presenterna.
Dock var det bara hälften av presenterna så vi for till Barnens Hus i Piteå och köpte ett sällskapsspel till de två äldre barnen. Men med tanke på hur mycket tankeverksamhet jag lagt ner på presenterna så kändes det jobbigt...
Sen så glömde jag även mitt headset, så Mamma och Pappa får ta med allt när de kommer hit om 2 ½ vecka.


Gårdagens resa började med bil från stugan i Piteå till Luleå flygplats, väl där var det bara att checka in och vänta.
Det var jobbigt att säga hejdå till Mamma och Elias.
Planet till Stocholm var som tur var ganska stort så resan gick hyffsat bra, landningen var lite jobbig eftersom det var lite väl guppigt. Flyget landade sent så jag hade knappt en timma kvar innan flyget till Paris gick.

När jag satt och väntade på att stiga på planet fick jag mitt namn uppropat, det var tydligen något som pep i min väska. Det vi hade skämtat om hade hänt, överfallsalarmet jag fick av Frida hade gått igång. Så de tog upp min väska och jag fick öppna den inför alla som väntade på flyget och alarmet tjöt på. Och det var inte lågt må jag säga. Suck. Men det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara.

Flyget till Paris var betydligt drygare, men jag läste en bok och sov lite så det var helt okej. När vi anlände på Charles de Gaulle, för övrigt så var den hur stor som helst, hängde jag på andra resenärer till våra resväskor. Så efter drygt 5-10 minuters promenad på platta och kulliga rulltrappor kom vi dit. vä'l där fick vi vänta rätt länge på att det skulle komma igång och sedan blev det något fel på bandet så vi fick vänta ännu längre. Efter drygt 20 minuter kom väska äntligen och jag begav mig mot utgången.

Där stod rätt många och väntade med namnskyltar men jag hittade nästan genast pappan i familjen med den 9-åriga dottern. Vi tog oss ner till parkeringsgaraget och körde iväg. Det tog nästan 10 minuter innan vi var ute ur flygplatsen.


Barnen hade dekorerat mitt rum lite :)

Familjen verkar jättetrevlig och hittills har det gått rätt bra. Barnen är riktigt söta och omtänksamma. De har visat mig runt till en av skolorna och lekplatser etc. Den här lilla staden är jättemysig och ligger nära Versailles, så jag kan nog ta mig en cykeltur dit någon dag.
De bjöd på en paj som hette typ "Kisch" som var en god ost och skinkpaj.

Rummet även helt okej, sängen är dock så kort att jag tar i med fötterna i sängkanten, men det kan ha något att göra med den gigantiska kudden. Annars har jag ett skrivbord, en stor byrålåda från Ikea med 5 hyllor och en stor tygbox där jag kan hänga kläder.


Vad det här var var dock ett frågetecken för mig, så jag frågade.
Tydligen är det en tvättlapp som är väldigt populär i Frankrike och England som man ska använda för att tvätta ansiktet och kroppen, om man vill. Vi får se om jag använder den...

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så bra att du verkar ha det bra =) Supergulligt av barnen att göra den där banderollen :D Ha det jättebra, kram Emma

2009-08-31 @ 14:39:53
Postat av: karolinajonsson

fin blogg :D

2009-08-31 @ 15:15:28
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Lovisa winther är mitt namn! :D

åh va fin design du har :d

2009-08-31 @ 15:19:07
URL: http://lovisawinther.blogg.se/
Postat av: Big sis

hej systeryster.

vad roligt att du uppdaterat så bra på bloggen.

men jag väntade mig ett sms igår kväll.

Som stora syster, som inte kunde somna låg jag tänkte på hur de gått för dej och om du också låg vaken..



men när jag läser din blogg och facebook uppdateringarna fattar man att du har det

bra och spännande!



Håller med ovanstående talare: fin banderoll!!!!

såå sött!



Ta hand om dej och fortsätt uppdatera!=)

kram kram

2009-08-31 @ 16:51:08
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Elias

Jag hoppas att du fått mina sms? :)

Skriv gärna mer, vill veta mer om hur du har det! :*

2009-08-31 @ 19:50:59
Postat av: Elias

Jag hoppas att du fått mina sms? :)

Skriv gärna mer, vill veta mer om hur du har det! :*

2009-08-31 @ 19:52:20
Postat av: Fanny

Hej! Gud så gulligt med välkomstbanderollen! :) Jag hoppas språket inte är ett alltför stort hinder. Det kommer att vara barnen som lär dig mest!

Ha det bra, kram Fanny

2009-08-31 @ 23:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0