What Will Have Happened in Ten Years From Now?

Sådärja, då var storhandlingen för veckan gjord. I veckan blir det bland annat Flygande Jacob och Baconsås med spagetti, jag har även varit så duktig att jag redan gjort två matlådor inför helgen då jag ska jobba.

Under de dagar jag har varit borta har jag hunnit göra mycket.

Onsdag

Jag solade och läste ut "The Lover" som för övrigt är en spännande thriller som handlar om en Jack the Ripper under andra världskriget. På kvällen for vi på Restaurang Sundet, på vilken mina färldrar förlovade sig på för 20+ år sedan, jag åt en 250 grams entrecôte med vitlökssmör och beasås(som piteborna kallar det) och jag åt upp hela. Därefter avslutade kvällenmed att spela lite badminton.


Torsdag

Eftersom det var lite mulet blev det inte lika mycket solning, därför begav vi oss in till Pitestad. Först hälsade vi på Farmor på hennes nya demensboende, hon var som vanligt superglad vilket är en positv förändring jämfört med innan hon blev sjuk. Tydligen brukar hon vinka till sig själv i spegeln på morgonen och säga: Vad fin du är idag lillan! Det var roligt att träffa henne, gud vet om jag får träffa henne igen, men jag hoppas att jag får träffa henne när jag kommer tillbaka. 
Sedan gick vi på stan, kollade på datorer och annat smått och gott. Jag lyckades få pappa att köpa en ny färg på sina jeans, han har haft samma modell och färg i många år, så nu har han ett par gråsvarta jeans också!
Vi grillade på kvälle, drack lite vin och avslutade med en Krolfmatch.



Fredag

Elin kom tidigt på fredagsmorgonen, vi spelade badminton, solade och badade. Vi hann även med riktigt tjejsnack och pratade av oss rejält. På eftermiddagen gick vi till havsbadet och Elin köpte en skitstor glass, jag tror den var en 320grams mjukglass. Och det första hon gjorde var att tappa den i strösselbuffén, men som tur var fick hon en ny :)
Jag nöjde mig med två små kulor, chokladsmak och After Eightsmak, riktigt gott! Mätta och belåtna, och kanske smått illamående efter så mycket glass, följde jag Elin till bussen vid halv 6 tiden.
Därefter åt vi middag och jag läste ut ännu en bok, denna gång var det "Jingo" av Terry Pratchett, en av hans bättre böcker - riktigt underhållande!

Vid niotiden kom Stina, Agnes och Fanny med bil. Jag fick lite försenade födelsedagspresenter och de hade även med sig min och Fridas present till mamma och pappa som firade 1 år som gifta på lördagen. Men de fick öppna presenten i förväg eftersom de skulle slippa pillra och vara arga på deras bröllopsdag. Det var alltså en miniatyrsegelbåt, vilken hade mastar och ihopsnurrade snören som skulle fästas på olika sätt. Med hjälp av Stina lyckades de tillslut.
Därefter blev det midnattsbastu med bad, och vi avslutade kvällen med chips med dip.



Lördag 
Eftersom det var lite dimmigt på morgonsidan, bestämde vi oss för att bygga ett sandslott, men som vanligt finns det inga gränser för kreativiteten när vi väl börjar med något. Så när vi var klara fanns det en borg med ett sjöodjur i vallgraven, En hob-by som hade drabbats av torka, Sherwoodskogen där den egoistiske Robin hood bodde och han ägnade alla sina pengar till växtföräldling istället för att ge till de fattiga, ett Häxbo där häxan bodde på andra sidan av häxskogen och så på andra sidan Glassiga Bergen fanns staden Toronto som styrdes av maffian, de ägde en ishockeystadium, en glassbar och ett tivoli bestående av Lustiga Hustet och ett Parisarhjul.


Efter vi byggt detta, vilket grannflickorna var mäkta imponerade utav, badade vi i mängder. Efter lunchen somnade vi när vi skulle sola, och klockan var helt plötsligt fyra!
Vi tog oss en Krolfmatch och åt sedan middag, jag skjutsade in mamma och pappa som skulle äta på restaurang, sen stannade jag och Fanny på Coop och skulle handla gottigott till efterrätt och snacks.
Då  utspelades denna konversation med en skum man:
Han: Åh, är ni tvillingar?
Vi: Näee...
Han: Hm, är ni syskon?
Vi: Näee....
Han: Ni är väldigt lika varann, är ni släkt eller något?
Vi: Näee, vi är vänner... (och försökte komma bort från denna skumma man väldigt snabbt)

Vi åt blåbärspaj, spelade spel och hade roligt. När mamma och pappa var tillbaka hämtade grillade vi vid stranden. Många klagomål från Fanny kom om den kladdiga pinbrödsdegen som Stina hade gjort, hon kulle inte bli omtyckt av sina barnbarn om hon inte lärde sig! Vi pratade mycket om framtiden och vad som skulle hända om 10 år. Stina ska ju gå gymnasiet ett år till, så hon kan lära sig simma. Och om Stina och Agnes inte har hittat några män om 10år ska de ut och ragga tillsammans, de kan inte fara ut och ragga tillsammans nu eftersom de inte är desperata. Så fortsatte kvällen...



Söndag
Vaknade av en skrikande Elias, och blev sedan överröst av pussar. Han var lika irritetande som en tecknad hoppande ekorre som sjunger hemskt, okej, kanske var det för jag var sjukt trött. Han och Jenny hade åkt bil hela vägen för att vara med oss. Så vi steg upp och Jenny blev lite av en hobbit eftersom hon minsann åt en Second breakfaast. Resten av dagen blev massa sol, bad, spel och vattenlekar. Och Stina gjorde flätor under hela helgen! Jenny fick mustasch eftersom hon somnade i solen. Det var en väldigt roligt dag med mycket glädje. Vid fyratiden for tjejerna hem, jag och Elias tog då en tupplur till middagen. Sedan avrundade vi helgen med att se Hot Fuzz, som fortfarande inte är lika rolig som Saun of Dead men riktigt underhållande.



Måndag
En riktigt utsliten Sanna orkade knappt ta sig från sängen, gick upp ett tag men hamnade ändå i sängen tillslut. Så dagen blev inte så händelserik. Jag började läsa Ett oemotståndligt begär av Meg Cabot och var osocial. Elias hjälpte till att flytta stora stenar vid stranden. Sedan tog vi en buss hem, och efter halva vägen blev jag åksjuk vilket inte händer ofta nuförtiden. Jag var fortfarande åksjuk när jag kom hem, så jag tog det lugnt och läste ut boken. Därefter blev det middag och jag såg avsnitt 8 på andra säsongen av True Blood. Vilket är den sjukaste och på något vis den bästa serien just nu, den bryter alla regler som serier har, det är underbart! Vilken serie har säsongsstart mitt i sommaren?

Kommentarer
Postat av: Elias

Hihi! Att rita på de som sover är en klassiker! :]

2009-08-30 @ 18:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0