Paris says shopping

Först och främst, så vill jag säga att vad jag sa om Olov var ett skämt. Vilket jag tror alla förstår.
Jag gillar provocerande skämt, och det är perfekt då jag faktiskt får respons för det jag skriver!

Sedan vill jag säga att mitt harem har utökat, och männen i mitt liv har blivit fler.

Men inte ska vi gå händelserna i förväg utan vi börjar från början!

Började dagen med att vi skulle fara och köpa julgran på Ferme du Gally, en jättelikfarm som var den farm och födde hela Versailles slottets befolkning en gång i tiden. Idag används den av Parisare som vill lära sina bara att mjölk faktiskt kommer från djur och att plocka grönsaker osv. Och såhär i vinter tider finns det även et jättelikt tomteland där du kan köpa jul"granar". 
Julgranarna här ser ut osm en blandning mellan gran och tall, vilket kändes väldigt skumt för mig. Men nu när jag ahr sett den pyntad och klar ser den ganska normal ut.

Sedan bar det av mot Paris där jag och Lena tänkte julshoppa på en av de större galleriorna. Les Halles. 4 våningar och och när jag säger att vi bara var på en våning under 3 timmar och inte ens på en tredje del av affärerna så kanske det säger något. Om jag säger att det var smockat överallt så att jag sett minst 100.000 människor idag överdriver jag inte. Jag hittade en present till vårat "spel", har köpt två presenter till Elias, och även lite saker till mig. Lena hittade även en julklapp. Sen så var vi på alla tjejaffärer och letade nyårsklänningar. Men det är svårt att hitta de snygga och även välsittande klänningarna bland detta hav av paljetter. Är det samma sak i Sverige? Paljetter, päls och stickat är det du hittar mest i affärerna. Jag hittade dock några klänningar som jag kan tänka mig köpa, så vi får se hur det blir!
Eftersom jag köpte en julklapp till Frida igår så är jag nästan klar med julklappsköpandet!


SATANS BLOGGHELVETE!
Så känner jag efter att fortsättningen på detta inlägg har försvunnit inte en gång, utan två oah en halv gånger när jag har försökt spara det!
Jag blir så irriterad!


Därför kommer der mesta i snabbsummering nu, för jag vill sova.

Kvällen:
Friederike kom = mer shopping
Julmarkand på Champs-élysée = mysigt och julkänsla.
Dock spray snö = sög.
Kommer kanske komma snö i veckan = kul, men livsfarlig att köra bil i sommardäck.
Träffade min nya roommate = fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Elias

Jag vet inte om jag kan lita på dig längre.

2009-12-13 @ 12:11:49
Postat av: Big sis

hej! Jag ser fram emot julklappsbytet ;)

2009-12-13 @ 22:33:22
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Big sis

Hej igen.. de där med stora gallerior

gick ju inte så bra för oss i riga..

Var ju evigheter inne på en och sen vart vi ju

vilsna när vi skulle ut.



gick säkert bättre för er!

kramis

2009-12-13 @ 22:34:30
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: W

Va?! jag trodde på dödligt allvar att det inte var ett skämt :P

2009-12-14 @ 09:36:10
URL: http://iamrhino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0