Paris says c'est un dragon!

Imorse när jag steg upp fick jag en glad överraskning. Jag behövde inte skjutsa ett av barnen förrän halv 10 så jag fick sova i ytterligare 2 timmar! Helt underbart!

Igår klantade jag mig och tappade en skål så den gick sönder. När jag berättade för pappan så sa han "jaja sånt händer" och sedan en franskt ordspråk "Man kan inte göra en omelett utan att krossa äggen". Hans attityd är ltie mera som min, men det är kanske för att kan också är lite klantig av sig. Det gick kanske två timmar efter att jag hade berättat det för honom innan kan hade sönder en annan skål, dock inte totalkrasad som min blev...
När jag berättade för mamman blev hon ledsen eftersom den tillhör hennes mormor, hon svor och gick sedan omkring och muttrade för sig själv i ungefär 5 minuter.

Så är det i de flesta frågor, och därför jag gillar pappans attityd mer.

Min åsikt är att om du har något som du använder dagligen så kommer det förr eller senare gå sönder. Därför borde då finporslinet endast användas för finare tillfällen så det inte går sönder. Och särkilt så att din au pair ska slippa få dåligt samvete.

I tisdags såg vi en riktigt dålig film på lektionen och idag har jag skrivit en recension vilket var min läxa. "Det är filmer som denna som gör att jag förlorar tron på mänskligheten." Mina läxor är nog lite roligare att läsa då jag ofta väljer att vara ironisk eller överdriva lite. De sticker nog ut från mängden, särskilt den då askugnen tog livet av sig. Då fick jag faktiskt en kommentar av läraren att hon gillar min humor.

Sedan har jag lånat en bok på franska av 11åringen, ska bli spännande att se hur mycket jag kommer förstå av den. En av mina favoritförfattare rekommenderade den på facebook så den borde vara bra. Förresten så är det kul att hon just har slutat skriva på sin senaste bok och under tiden hon skrev fick men uppdateringen som "Nu leder jag Beka och hennes pranter till en träsk" och "Nu har det äntligen hittat sin väg ut ut träsket".
Underbart!




Kommentarer
Postat av: Jannne

2009-12-17 @ 16:38:04
Postat av: Janne

Du kanske ska köpa en liknande skål till mamman? Den går säkert inte at ersätta men det är tanken som räknas....

2009-12-17 @ 16:39:28
Postat av: Elias

Jag tycker att du skyller ifrån dig lite grann angående skålen ;)

2009-12-17 @ 20:02:45
Postat av: Kajsa

Hej Sanna! Jag tycker det vore jättekul att träffas :) jag åker den 23! Dock så har jag ganska mck planer nu i helgen och på dagarna måndag-onsdag måste jag jobba. Antingen kanske vi kan ses en kväll eller om du vill kan du säkert komma över hit och göra mig sällskap? Puss!

2009-12-18 @ 19:41:23
URL: http://kajsaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0