Paris says frozen car

Idag är det minus 6 grader!

Att gå från nollgradigt till det är en ganska stor omställelse. dock så tyckte jag det var kallare igår då det blåste. Min bilskrapa sög så det slutade med att jag hörde med en halvskrubbad bil och öppnade sidfönstret för att kika ut då min sikt var skymd. Detta var för att vi annars skulle komma försent.

Nuförtiden pratar jag 90 % franska, ibland går mamman över till engelska men hon anstänger sig för att låta mig få öva lite mer. Det är kul iblnad när det franska ordet kommer före det svenska och att jag faktiskt inte "tänker" på vad jag ska säga utan det kommer bara ord, som då oftast passar. Och ja, jag har börjat prata fort ibland. Dock så kan det bli lite svårt för andra att hänga med, när jag inte alltid användet rätt grammatik eller ordval.

Jag längtar tills jag ska fara hem då det känns som att alla andra far i veckan... Men nej jag har fortfarande en vecka kvar i Frankrike.

Jag pratade lite med mamman om att möjligheterna att fara till London i våren och hon tyckte att jag borde fara då London är en av hennes favoritstäder. Men det kollar vi upp efter jul, så kan jag nog få det att passa in med någon av deras reseplaner!

Nu måste jag fara till skolan, ska ta på mig mycket kläder så jag slipper frysa.


Kommentarer
Postat av: jonatan

svar: ja alltså det var ju ett spännande slut, men sen dom sista 5.. njaaaaaaa

2009-12-16 @ 01:22:24
URL: http://somehoursahead.blogg.se/
Postat av: Elias

Jaaaa! London till våren! :)

2009-12-16 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0