Paris says husarrest

Ja, här sitter jag. Husarrest.
Får inte gå utomhus. Får inte bli kall. Får inte vara bland folkmassor. Får absolut inte bli smittad med Svinis.
Mina grundregler för i veckan. Klart jag känner mig irriterad, klart jag redan är uttråkad.

Som bonus slipper jag iaf jobba.

Jag känner mig faktiskt trött större delen av tiden fast jag sover mycket. det och hostattackern är väl det som gör att jag känner mig sjuk. Men jag blir så uttråkad, allt jag gör är att : äta, se film, äta, se serier, äta, läsa, äta, lyssna på ljudbok, äta, chatta med folk, äta och skypa.
Frustrationen över att bara veta att jag måste stanna inomhus gör allt tråkigt.

Över att jag inte tycker attdet här är så farligt gör att mamman i famlijen oroar sig så mycket att hon tar upp orolighetskvoten för både mig och henne, och trots det bllri det över. Visserligen så skulle situationen bli allvarlig om jag skulle få svinis, Läkaren sa att mina lungor var så svaga att de kanske inte skulle klara av det. Livsfara? Oja.
Näe, jag tror hon överdriver lite. Hon räknar inte med min fightingspirit. 

Tur att jag har både böcker och ljudböcker. Som uppdatering på iom hur det gick med böckerna listade jag ut vem mördare i Sjöjungfrun var.  Jag fick misstankar rätt tidigt men var inte säker förän 3/4 av boken.
Ägd Lena!
(hon sa att jag aldrig skulle lista ut det, men hon räknade nog inte med att psykologi är ett av mina fritidsintressen)

Dock går läsandet av The lost symbol lite trögare, jag är inte så intresserad av att de blir jagade av massa människor som du ska bli lurad är the bad guys. Dock så gillar jag beskrivingingarna av de historiska byggnaderna och alla små berättelser som berättas under jakten. 

Nu har jag fått tiden att gå lite snabbare och fått min smått deprimerade tillvaro att lysa upp lite mer, Vilken tur att har jag Bruce som tröstar mig.


Kommentarer
Postat av: Siri

Sv: Jag kunde dock ana att det var du :P Men det är roligt med den där räknaren, även om den gör mig mer paranoid än vanligt.

2009-12-02 @ 19:54:34
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: siv

Massor med kryapådigkramar till dig Sanna!!!

2009-12-03 @ 00:13:23
Postat av: jonatan

sv: överdrivet tungt har det inte varit, istället var det sjukt roligt när jag väl hängde med folk på riktig :)



och jag förstår hur du menar om Dan Brun nu, fast jag tycker det där är lite av tjusningen i hans böcker, det är ju som hans sätt att skriva på. Fast ifall det kommer en till på samma sätt kanske det blir lite mycket :P

2009-12-03 @ 01:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0