Paris says pirate attack

Ja, jag är trött. Därför är bloggandet inte lika viktigt.
Jag har varit konstant trött de senaste dagarna efter som jag inte lyckas somna på kvällarna. I söndags somnade jag närmare kl 4 på morgonen, måndag och tisdag vid 2-3-tiden. När jag stiger upp klockan 7 på morgonen är det väldigt jobbigt. därför har jag sovit lite på morgonen sisådär 1-2 timmar, men av någon anledning är jag lika trött och kan inte somna på kvällen. Börjar gäspa redan kl 9 men men.

Irriterande.

Just nu håller jag på att plugga inför franska provet som jag missat, ska göra det imorgon. Det som känns så jobbigt är att vi gått igenom och lärt oss typ 1000 nya grejer under trimestern, men som sagt bara gått igenom. Tydligen ska man kunna alla böjningar och undantag efter två lektioner sen går man vidare till nästa grej. Jag saknar verkligen uppföljningar och repetitioner. Minst sagt tungt.

Dock så är det lite uppmuntrande att det bara är jag som bryr mig om resultatet, kommer inte få något betyg eller så. Och sen så har jag ju två trimestrar till - de proven kommer kännas viktigare för mig.

Till helgen nalkas pepparkaksbak och pepparkakshusbygge! dock har jag aldrig satt ihop ett eget hus så det blri spännande, och jag har läst olika recept på glasyr...
Vilket är bäst: Florsocker + vatten eller florsocker + äggvita + ättika?

Till ljuspunkterna tillhör filmerna jag spelade in på Aurélien igår när han lekte pirat. Själv är han väldigt stolt och kan se dem flera gånger. Så sött när kan blir distraherad av att kolla in i kameran så rörelserna blir mindre och mindre tills han slutligen stannar av och bara ser in i kameran.

Kommentarer
Postat av: Tarja

ang dina funderingar kring kristyr kan jag lämna mina erfarenheter från pepparkakshusbygge att äggvita med florsocker och ev någon droppe är bäst.Ibland får man öka på florsocker eftersom den är för lös. kram

2009-12-10 @ 17:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0