PAris says very sick

Så då har jag varit hos doktorn för första gången i Frankrike. Det gick rätt bra, hon frågade mest frågor och jag förstod det mesta. Hon frpgade flera gånger om jag inte hade haft feber, hon var säkert oroligt för svinisen. Dock förstod jag itne vad som var fel på mig. Men hon skrev iaf ut tre olika mediciner åt mig och beskrev behandlingen. Dock var det lite svårt när jag inte visste vilken medicin som var vilken och fransk handstil är helt omöjlig att läsa. Så Mamman fick ringa henne och få det förklarat så hon kunde förklara för mig.

Så som jag förstått det har jag Akut Bronkit. Jag ska käka antibiotika i en vecka plus hostmediciner osv. Och jag får inte fara till skolan i veckan. Det känns ju bra med tanke på att vi har terminsprovet på måndag. Jippi!

"Akut bronkit (luftrörskatarr) är ett vanligt sjukdomstillstånd som behandlas ofta med antibiotika. Den ger hosta och hör vanligen ihop med en förkylning. Vid akut bronkit har luftrören och bronkerna plötsligt blivit inflammerade. Detta orsakas av virus och/eller bakterier, och i sällsynta fall av damm, luftföroreningar med mera."

Jag for sedan till apoteket för att hämta ut mina mediciner, dock var det i Bailly lunchstängt så for till Noisy,  och där var det också lunchstängt. Vad är det med fransmän och tre timmar luncher? Hur får de affärerna att gå ihop?

Nyss ringde mamman och sa att jag inte behöver hämta Aurélien och att mormor ska ta ahnd om honom och troligtvis hjälpa till hela vecka. För jag är tydligen "very sick" och måste följa råden "Stay home and stay varm".

Galet! Jag känner mig inte så farligt sjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0