Paris says finally

Jag har kommit till en vändpunkt. Just nu vill jag gärna prata franska och det går ofta att uttrycka sig. Jag har kommit till den punkten då jag vill prata franska istället för engelska bara för att jag kan. Jag tjattrar på hur mycket som helst med fyraåringen och vi drog skämt hela efter middagen och det var riktigt roligt! Sen så går det bra att prata med de andra abrnen även om jag måste be dem förklara närmare ibland. Började spela Tour de France idag, lite svårt när det är frågesport på franska om Frankrike^^



Annars åt vi en jättegodmiddag, pappan hade fått kött ifrån en kompis han brukar göra tjänster åt. De två köttbitarna var bamsingar på 1,6 kg vardera och de kom ifrån Sarkozys(Frankrikes president om det är någon obildad som läser) slaktare ;)  köttbitarna var drygt 6 cm tjocka och de stekte dem så ungefär en cm på vardera sida var välstekt och resten rött.  Spännande värre!

Har även tagit lite tokbilder med barnen men de får jag inte lägga ut. Om det är så att ni undrar varför det aldrig finns några bilder på dem^^



tl;dr: Har fått alldeles för lite kommentarer på sistone; sluta upp med att vara blyga och tryck på knappen! (liten som stor uppskattas)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte visste jag att du hade en blogg:P

Jag hade också den upplevelsen idag! Skulle prata med en engelsk tjej och helt plötsligt hittade jag inga ord på engelska, det poppade bara upp en massa franska i huvudet. Det varade dock inte så länge;)

2009-11-09 @ 22:37:58
URL: http://fieldsofme.blogspot.com
Postat av: Siri

Sv: Men det vet man ju inte om man har haft! :( Symptomen är ju de som man får vid en vanlig förkylning/influensa, och det är först om de tar prover man kan vara säker...



Jag har nästan varit pepp på att jag har den, för I'm still breathing liksom och då behöver jag inte ta vaccinet. Tadaaa.

2009-11-09 @ 23:22:48
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Elias

Man skulle ju varit där för middag igår istället alltså? ;)Verkade ju supersmaskigt!

2009-11-10 @ 09:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0