Paris says julstämning med 10-15 plusgrader och absolut ingen snö

Idag har jag varit på Svenska julmarknaden. Skönt att se lite äkta svenska julgrejer, dock kändes det onödigt att köpa saker då jag ska hem till jul. Därför räckte det endast med pepparkaksdeg, dumleklubbor och en varmkorv.


Sedan bar det av till La defense där vi tänkte påbörja julshoppingen. dock är det lite svårt när man itne vet vad man ska köpa. Jag köpte min första present, En CD-skiva till 11-åringen. Idol-agnes nya som var på specialpris och hade några låtar med de franska versionerna. Sen skämde jag bort mig själv genom att köpa The Lost Symbol. Funderade på att köpa den på franska men trots att den var i poket var den nästan 80 kr dyrare än den engelska som var inbunden. Därför valde jag det mer ekonomiska valet.

Frågan är om jag ska fortsätta lyssna på sjöjungfrun som jag påbörjade för ett tag sen igår morse. Känns länge sedan nu när jag har hunnit 2/3 delar av boken.
Den andra frågan är om Dan Brown har ändrat sitt skrivsätt eller om jag fortfarande vet vem den onda personen är efter halva boken...

Det är en sak han har gemensamt med Camilla Läckberg, de skriver jämt på samma sätt historierna förändras med huvudupplägget är det samma. Tråkigt tråkigt. Läckberg är för övrigt den nya skrällen här i Frankrike. Annonser syns överallt i metron och hennes böcker rekommenderas på affärerna som årets julklapp. En skum sak är att de och millennium-trilogin har samma utseende. Och om ni inte visste det är Millennium en annan stor hit här. Första filmen har just kommit på DVD och syns överallt...



Har börjat kolla på presenter men det känns lite klurigt, en till Lotteriet för 100kr, en till syster, en till Elias, varsin till barnen i familjen... plus lite småpresenter till andra personer.


Jag har sett Flickan som lekte med elden idag och jag tycker det var en ganska bra filmatrisering. Gillar den, blir garanterat att gå på bio och se Luftslottet under julen!

Kommentarer
Postat av: Fanny

The lost symbol är lite krånglig att läsa, är så mycket udda beskrivande ord... men den är bra!!

Postat av: Fanny

och angående temperaturen - vi hade minusgrader i morse!

Postat av: jonatan

intressefråga: varför läser du dan brown om du tycker böckerna är tråkiga? =O

2009-12-02 @ 06:33:05
URL: http://somehoursahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0