Paris says let's honour the unknown soldiers

Nu var det något intressant jag tänkte skriva om man jag har glömt bort det...

Så vi börjar med lite goda nyheter! När jag flyger hem efter julen så kommer jag och Lena sannolikt ta samma flyg från Luleå till stockholm :D Det betyder att vi kan samåka plus inte känna oss lika ensamma när vi lämnar Sverige och dessutom har någon att umgås med. synd bara att hon tar ett tidigare flyg till Paris än mig :/

Idag pratade en tjej med mig när jag hämtade Aurelien från skolan. Det var trevligt då det är en av ahns vänner som alltid blir upphämtade av olika franska tjejer/killar - så kanske en chans att lära känna franska personer i samma ålder som mig? Barnen sprang omkring rätt mycket och hon drog ett skämt om att hon inte brukar vara så sportig av sig men med dessa ungar så blir hon illa tvingad.

Imorgon är det lovdag i Frankrike för både gamla och unga! Gissa vilket historiskdatum det är som nästan ingen Svensk kan?

Slutet på första världskriget.
Inget man bryr sig alls om i Sverige men här hedras de från första världskriget nästan mer än andra.

Passade även på att prata lite om andra världskriget och konstiga påståenden om Hitler med min Tyska kompis Friederike. Väldig intressant och roligt men lite tyska åsikter om sådant.



Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-11-10 @ 23:26:32
URL: http://idabom.blogg.se/
Postat av: Elias

Kul att du träffar nya människor! :)



Anledningen till varför de firar slutet på vk I mer än efter andra beror nog på att fransmännen knappt krigade i vk II, de blev bara invaderade, krossade, och sen räddade av britterna och amerikanerna. Inte så ärorikt^^ I vk I var de ju faktiskt med och vann, samt att de fick tillbaka Elsass-Lothringen av tyskarna samt ett galet fett skadestånd (vilket ledde till att Tyskland blev asfattigt och startade vk II) ;P

2009-11-11 @ 18:15:07
Postat av: Fanny

Här firades Veteran Day igår, där alla tappra soldater som kämpar för världen hedras :)

Och Berlinmuren föll för 20 år och 3 dagar sedan.. De byggde upp en ny i måndags av dominobrickor som de rev igen, för att minnas=) rätt symboliskt va?



Intressant med andra länder och kulturer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0