Paris says longing for loneliness in the mountains



Kanske är det storstaden som tar upp alldeles för stor plats i mitt sinne, men jag saknar verkligen den svenska naturen. Fjällen. Fast, på sommaren.

Jag vill fara ut i tystnaden, fäktas med myggen, kasta lite fluga, göra mat över öppen eld, se ut över utsikten och bara njuta.

Jag har redan sagt det ill mamma och pappa, men jag vill verkligen till fjällstugan när jag kommer hem nästa sommar. Skulle gärna göra en sådan där 5 dagars tur ut i ingenmansland som vi gjorde för några år sedan. Att vara i den svensk fjällmiljön gör verkligen mig tillfreds och nöjd med livet. Och då menar jag inte att fara med kompisar som inte kan något som vildmarken så som det blir om man far på en skolutflykt. Utan verkligen bara vara där utan en bekymmer inom synhåll. Det är jag ut i fingertopparna.

En rolig sak är att Elias aldrig har följt med till fjällstugan - som mamma och pappa säger. Han har ännu att träffa en av mina bästa sidor.

Kommentarer
Postat av: Janne

tänk va klok du blivit, borta bra men hemma bäst

2009-11-21 @ 19:16:59
Postat av: Fanny

Jag håller med dig Sanna!

Kanske inte just fjällen på sommaren, men skogen.

Barrträden, tystnaden och framförallt:



allemansrätten...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0