Paris says lovely week

Här kommer äntligen en liten sammanfattning av början på förra veckan:

Efter ungefär en minut tillsammans med Elias var det som vi aldrig skiljts åt. Det var ungefär samma tid som det tog för mig att komma över mitt första felaktiga intryck – På avstånd såg det ut som han hade på sig en japansk kostym som är hög i halsen. I verkligheten hade han på sig sin dyra kashmirullskostym = läckerbit!

På kvällen drog vi till Montmatre och Sacre-Coeur. Självklart upptäckte jag när vi kom dit att jag ahde slut batteri i kamera, därför blev det inga bilder... Åt middag på en trevlig restaurang som jag har ätit på förut.  Vi tog varsin 14,70 £ meny. Löksoppa till förrätt, Pepparstek/ Bourgignon beef fill varmrätt och chokladmousse/ kokosnöttårta till efterrätt. Riktigt gott och trevlig personal! Synd bara att jag fick ont i halsen, för att sedan blev tät i näsa och när vi ätit klart ont i huvudet. Då fick det bli en tidig kväll och vi var tillbaka på hotellet kl 22.

 

Dag 2

 


Vi åt frukost utanför Tour Montparnasse. Sedan besökte vi Luxembourgträdgården - underbar park!

Efter trädgården tog vi en tripp till Notre dame, kikade runt där och åt lunch på en italiensk restaurang.

Nästa stopp var Musée d’orsay. Elias var på bra humör och gillade konsten, jag kände mig riktigt förkyld och tappade kraften efter X antal tavlor - jag försökte dock! Det är lättare när det är tavlor osm intresserar dig men det var alltför många tråkiga för min smak.

Åt i Latinkvarteren som var betydligt trevligare utan så mycket turister – fick gratis vin för de ville så gärna ha in oss.  Musslor/sniglar, Pepparstek/Lamm och chokladmousse till efterrätt.

Sedan for vi till Effieltornet vid 11-tiden - Många fina bilder!  Just nu är det en speciel utställning som räcker till slutet av december - vid varje heltimma börjar hela torner blixtra i ca 5 minuter (som det alltid gör) sedan så växlar det i färg i ungefär 10 minuter. Hur coolt som helst!

Och Elias hälsar att han älskar mig lika mycket som hans armar når.


Kommentarer
Postat av: Elias

Mmm, jag längtar tillbaka! :) Mysigaste veckan någonsin <3 Nu är det bara att se framemot till jul och hoppas att den veckan blir precis lika bra! :)

2009-11-08 @ 15:24:05
Postat av: millie

fina bilder du har tagit på paris utomhusmiljö :)

2009-11-15 @ 13:16:32
URL: http://ttypmillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0