Paris says summering av helgen

Sådär, nu är det dags att slita mig från min lathet och trötthet. Och huvudvärk.

I helgen var vi alltså ut. Sammanlagt var vi närmare 15 svenska tjejer och en tysk. Har även blivit lite kompisar med två franska tjejer som gick in med oss, synd bara att ingen av oss bytte nummer eller så. 

Vi var på Le CAB som ränkas till en av Paris mer exklusiva klubbar. Såg ungefär ut som Station förutom att det var drygt 4 gånger större och med akvarium i väggarna. Stackars fiskar.

Det var ganska roligt men efter drygt 2 timmar så höjde de den redan höga musiken. Sjuk högt. Mina öron gjorde ont i takt till musiken. När jag höll för öronen var det samma volym som innan de höjde den. Men vi fick iaf gratis "drinkar"(svag juiceblandning), Magnumglassar och halmhattar. Och det var roligt att se så många öppet homosexuella killpar/ killar som dansar på sexuellt sätt med varandra.

Det värsta som hände under kvällen var att jag fått en vad de värsta raggniogsreplikerna possible. En man i 30-40 års åldern kom fram till mig på dansgolvet och frågade: Are you a virgin?
Vad tänker en sådan persone egentligen? Att det ska funka? Särskilt när man är ful och är cirka 20 år äldre? Jag bad honom att sticka och det gjorde han snabbt. Vi hade dock ganska roligt när vi skämtade om alla saker jag kunde ha svarat. Tror dock inte han skulle ha fattat "no, I'm a Capricorn" varken på med den där volymen eller annars.

Vid halv 3 bestämde vi oss för att sticka. Jag Lena och Friederike gick promenaden till nattbussen och tog den som gick 3.30. Paris är en ganska trevlig stad på natten också, dvs om du håller dig till de bättre områdena.



När vi klev av bussen en timma senare upptäckte Lena det förfärliga - hon hade spya på vaden! Alltså så hade någon spytt vid våra säten och Lena suttit i/vid det hela bussturen.

Eftersom vi hade kört fel två - tre gånger på vägen till St G bestämde vi oss för att låta Maja hjälpa oss hem. Så hon var riktigt snäll och väntade på oss medan vi gick och hämtade bilen. Så fick vi ta en lättare väg hem än vägen dit. Vägen var ett riktigt hullerombuller, ungefär som att köra i Norge fast i tät skog.

Och jag blir hela tiden förvånad över att det känns som jag kör så fort och när man kollar på hastighetsmätaren så upptäcker jag att jag endast kör ca 50 km/h. Det måste vara för att jag ahr en så liten och nätt bil med tyst motor och att vägarna här är skitsmala.

Vi var iaf hemma vid 5 - halv 6, det kändes riktigt bra jämfört med förra helgen vi var ute.

Och efter ca 5-6 timmars sömn fick jag vakna och så plockade jag upp Lena och vi for till svenska kyrkan för tacomiddag! Väldigt trevligt och väldigt gott med lite "svensk" mat. Och som alltid underbart sällskap.

På vägen dit gjorde jag mitt största misstag hittills. Pinsamt. Jag tänkte köpa mig en dricka i en automat, jag stoppar in 2 £ och trycker in siffrorna. Inget händer. Så jag lämnar den och går smått irriterad till den andra. Då gör jag misstaget feltryckningen. Jag tänker inte så mycket (var ju som sagt ganska trött) utan trycker in samma siffror som på den andra maskinen. Whoops! det var ingen dricka utan snacksbar. Klant Så gör om det en gång till och får då min dricka, tar den och springer in mellan dörrarna till metron som stängs just bakom mig.
Så jag spenderade 6£ = 60kr på denna dricka, eller egentligen bara 40 kr men eftersom jag inte hade något behov av snacksbaren så var det en dyr dricka.


tl;dr: Sammanfattning av min händelserika helg: fått värsta pick-up-line som finns och klantat mig rejält.

Kommentarer
Postat av: Elias

Hahaaha! Du berättade aldrig om läsken! ;)

2009-11-18 @ 21:41:41
Postat av: Siri

Åh, jag kan inte låta bli att tänka på eventuella epileptiska fiskar. Stackare.



Sv: Äh, jag härdar ut. Lockelsen med Mr Ackles är alltför stor för att jag ska hålla mig undan, haha.

2009-11-18 @ 22:22:09
URL: http://sirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0