Paris says you don't know what you'll miss until it's gone

Nu är det drygt en månad kvar tills jag ska fara hem till Sverige över julen. Det finns mycket jag ska hinna med här innan jag far. Julstämningen har börjat komma och på söndag ska vi till Svenska kyrkan och hjälpa till att pynta inför julbasaren. Julpyntet i Paris är redan uppe och de har börjat pynta här med.

I och med detta tänkte jag komma med min önskelista över den man jag vill hinna äta när jag är i Sverige:

  • Mjölk
  • Palt
  • Räkor
  • Fondue
  • Elias mammas tacos
  • Fil
  • Köttfärssås och spagetti
  • Risgrynsgröt
  • Sannas baconsås
  • O'boy och husmans med svensk ost
  • Chips med dipp

Och ja, Listan är i numrerad ordning som börjar med vad jag helst vill äta först.


Ibland blir man förvånad över vad man saknar hemifrån och särskilt över vad man inte saknar.
Jag saknar inte mitt rum eller ens lägenheten, däremot saknar jag Elias rum hos hans mamma. 
Jag saknar inte mycket materiella saker utan mer känslor, vänner, vanor och mat.
Jag saknar den svenska skolan.

Jag har beslutat mig för att söka skola nästa år, frågan är bara Uppsala eller Umeå?
Fast sen vet jag inte. Jag skulle vilja resa mer i ett engelskspråkigt land men det känns jobbigt att vara borta hemifrån igen. men skulle jag få ett lockande förslag vet man aldrig var det slutar...

Kommentarer
Postat av: Elias

Haha! Kul att mammas tacos ligger på topp 5 ;) Vi bör nog hinna med att äta tacos och spendera lite tid på rummet när du är hemma :) Trodde du saknade svenska hamburgare dock?



Puss älskling! <3

2009-11-21 @ 00:15:02
Postat av: Janne

jaha du, klart att du ska plugga i uppsala och utlandet.........



rummet är uthyrt till en tacksam ungdom.....

2009-11-21 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0