Paris says hello IKEA



Idag träffade jag Lena och vår tyska granne som heter ett svårt tyskt namn som är tyskans motsvarighet till Fredrika. Då jag inte kan stava detta kommer jag skriva Fredrika. Vi hade bestämt oss för att fara på roadtrip någonstans vilket vi skulle bestämma när vi träffades. Efter lite om och men beslutade vi oss för att besöka IKEA som ligger drygt en halvtimme härifrån. Och efter att ha chansat lite om vägen och lite omvägar hamnade vi rätt.

Ikea är som ikea är - överallt. Underbart! Fredrika försökte lära sig svenska genom att läsa och fråga vade det betydde. Hennes favorit ord blev Snitsigt.



Vi åt lunch i restaurangen och det blev en STOR måltid. Dock så hade de inte potatis till Köttbullarn och brunsåsen som på bilden utan pommes. Vilket är en stor skillnad. Jag pratade med engberg och han sa att det var samma sak i England. Köpte även en kanelbulle av nostagiska skäl - men den var torr och därmed är bullbakning inbokat(kanske nästa vecka). när fredrick beställde maten sa de att det itne fanns potatis så hon tog pasta i någon sås istället - men när jag frågade om potatis så sa han "menar du pommes?" och gav det till mig. Skumt värre.
Vi skämtade senare om att det var för att jag var blond etc.


Islutet stannade vi till i matbutiken och jag köpte svenskt mjukbröd! Mums! Annars hade det nästan bara jul grejer till salu där. Julmust, pepparkakor, Pepparkakshus och tomteskum. Lite väl tidigt tycker jag.
Annars fanns även Norrlands Guld vilket var kul. Allt var också väldigt billigt - då menarjag samma priser som i sverige förutom på godiset. till exempel Julmusten 50cl kostade 1,15 £.

Tillslut kom jag därifrån med lite ramar, förvaringsgrejer, en spgettislev(present till familjen) och brödet. Det kändes bra!

Nu har jag precis lagt Aurélien så om ett tag kommer Lena Och Fredrika hit så ska vi se någon film. För övrigt så firar Föräldrarna sin fjärde bröllopsdag idag så de kommer vara borta hela natten och imorgon ska jag vara ensam med Aurélien tills Lunch då mormorn kommer ohc hämtar honom. Det känns som det kommer gå bra just nu, men risken är stor att jag kommer vakna till gråt imorgonbitti.

Annat fakta är att jag är sjukt snuvig, Aurélien med (jag tror han har smittat mig). Dock så ahr han även hosta medan jag bara är snuvug och har ont i halsen vilket jag tror han inte har)




Kommentarer
Postat av: Big sis

vilken härlig dag! Kul med shopping!



Appropå sjukdomar

kolla denna länk: http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article343565.ece



Känns ju som sådär, jag har jobbat på Gården två kvällar i veckan vars Sörböleungdommar går..

kul, hehe!



KRAM!

2009-10-10 @ 11:22:31
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Elias

Det verkar verkligen superkul att fara på IKEA! Men att de inte har vanlig potatis är liiite risigt :P

Men när jag hälsar på ska du ju få lite äkta svenska köttbullar med potatismos ;)

2009-10-10 @ 23:32:14
Postat av: Tina

Engberg svamlar, det finns visst potatis till köttbullarna här! :)

2009-10-12 @ 14:33:23
URL: http://whataboutcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0