Paris says lost light

Bild gjord av Sanna och aurélien, den föreställer en regnbåge, en snigel, en sol, en god man, regn och en fick som blir uppäten av en haj.

Det är roligt att man kan se skillnad i 4åringens utveckling vecka till vecka. Han lär sig snabbt även om det inte alltid blir helt rätt direkt. Idag skrev han "Sanna" (med hjälp förstås), när jag kom hit skrev han E med ungefär 10 streck för mycket.

Det är roligt hur han har accepterat mig, han lyssnar numera när jag säger till honom och det mesta sker utan gnäll. Vi tjattrar på rätt mycket nu och jag tror det är att kommunikationen kommit igång på riktigt vilket gör att allt flyter på. Nu när det har börjat blivit höst måste jag komma på mer aktiviteter att göra med honom, som att måla, leka med modellera etc. Några tips?

Skolan går sakta med säkert bättre även om den stundvis är skittråkig. I veckan har klassrummen varit så fuktiga att fönstren har immat igen eftersom att alla elever har kommit in blöta. Vi har skrattat så mycket så att min dagliga dos av glädje är lätt uppnått och jag kommer kunna leva på den även imorgon.

En irriterande sak som hände igår kväll var att Aurélien stötte till min sänglampa så att den föll ner, och självklart märkte jag itne att glödlampan gått sönder förrän när jag skulle sova. Aja, tänkte jag, jag klarar mig ju med taklampan. Men icke sa Nicke! Vid 3 tiden på natten vaknade jag och skulle på toa, och vad händer självklart när ajg tänder lampan? Den går sönder den med. Så mitt i natten utan lampor på mitt rum fick jag överleva på mobilljuset - och även samma sak när jag vaknade för det är lika mörkt vid den tiden.

En annan konstig sak är att jag i helgen drömde på engelska för första gången. Dock så förstår jag inte varför då jag pratar betydligt mer franska och svenska än engelska.

Kommentarer
Postat av: Big sis

vilket konstverk! =)

2009-10-07 @ 17:08:27
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Fanny

Beröm till Sanna och Aurélien!

Jag är väldigt dålig på att hitta på pyssel osv, Alex är otroligt ointresserad av det.. Men vi spelar en hel del spel - typ pussel, memory och bingo där du ska para ihop en bild med ett ord. Dom snappar upp fort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0