Paris says Som tur var så älskade familjen bullarna.

En av min presenter från New York.

Idag har jag jobbat till klockan 13.10 och sedan har jag varit ledig. Synd bara så har jag inte haft någon att hitta på något med. De flesta verkar inte vara sugen på att hitta på så mycket/barnvakt. Därför har jag inte hittat på något i eftermiddag utan har bara tagit det lugnt. Sovit tio minuter till ock med.

Ikväll blir det första lördagen som jag äter middag med familjen, det blir säkert något gott. Jag tror att jag ska få smaka Grodlår imorgon. Spännande! Maten är ofta riktigt god här - och det är bra för mig och brukar peta i maten annars. Ni ska se barnens skolmatsmeny. Riktig kvalité på maten och självklart efterrätt - yoghurt eller något sådant. Det enda minus som maten här i frankrike får är frukosten. De äter knappt frukost. barnen brukar äta bara flingor som är som godis - inte ens mjölk till. Jag funderar på att köpa drickyoghurt som jag kan ha till flingorna för att få lite mer mat i det hela. Annars äter jag gröt då och då - jag har tur att jag inte har mjölk till gröten för de som har testat det har sagt att det är som att äta gröt och grädde.

Idag tror jag Min riktiga familj ska fira Frida - de ska äta fondue. Pappa sa att om jag inte hade något för mig så kunde jag få sitta med på middagen via skype och höra när de smaskar - nej tack, det är lite för taskigt.

Ikväll ska jag till Lena efter maten. Hon ska sitta barnvakt så jag får vara lite med hennes barn då men det är bättre än att vara här hela tiden. Sen kommer det säkert finnas tid till att se nya Johan Falk numero 4.

Franskan går bra ibland - imorse pratade jag med pappan om min läxa. Vilket ledde vidare till en allmän diskussion om homosexuella och svårigheter däromkring. Mammans syster är tydligen lesbisk så i den här familjen verkar de vara väldigt accepterande, vilket jag tycker är bra. Det var kul att höra lite åsikter och om hur det är här i Frankrike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0