Paris says spelling is fun

Igår kväll satt jag och Aurélien och skrev. Det är sjukt hur snabbt han lärt sig sedan jag kom hit. Då liknade knappt  bokstäverna bokstäver. Nu kan han skriva de flesta bokstäver (med lite hjälp då) och han kan början på sitt namn. Dessutom han har han börjat förstå att man ska inte skriva huller om buller. Han tycker inte som att skriva Sanna för att "det är lätt"(citat) fast han får aldrig till S:et så då blir han sur. Men annars så är Sanna ett betydligt lättare namn att skriva än Aurélien.

När han skrivit Aurélien, Maman, Papan, Sanna, Clémence och Romain sa han glatt:
Nu har jag skrivit hela familjen! Cutiepie!

I läxa hade vi att ta en svenskt skämt och översätta och berätta för klassen, jag valde tillslut:

När bränner sig en norrman om fötterna?

- När frun stryker sockarna!


Kommentarer
Postat av: Big sis

vilket bra skämt!! har inte hört de förr :P



vad bra att du sitter ock övar att skriva med A.

storasyster blir stolt!



kramis

2009-10-08 @ 09:22:02
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Siri

Aurélien är hur fint som helst som namn. Och han verkar så raaar :D

2009-10-09 @ 00:12:09
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Elias

Det uttalas inte lika fint som det skrivs :P

2009-10-09 @ 11:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0