Paris says var vaken i över 25 timmar

Snacka om vit natt!

Kvällen började med Sephoras snabbögonskugga på papper som du lägger mot ögat i 4 sekunder och sedan har du en perfekt ögonskugga som håller hela kvällen. Helt fantastisk!

Sedan satte vi oss på tåget till Paris och begav oss mot Sacre-Coeur för att äta på en billigare restaurang vi hittat. Dock var den fullsatt och efter att ha irrat runt hamnade vi tillslut på hamburgarekedjan Quick.  Men det var god mat ändå!  Och vi blev underhållna av The Dancing Boys.

Efter lite förfestande drog vi mot klubben vi hade tänkt spendera natten. Enda problemet var att det bara fanns en ingång som inte gick till evenemanget vi skulle till och det kostade dubbelt så mycket. Plus att temat var ”Urban Black Session” så det var endast mörkhyade som gick in där.  Så vi bestämde oss för att dissa den planen och började gå mot en annan klubb vi visste fanns. Tillslut hamnade vi på en klubb som det var gratis att gå in på. Den var helt okej i början men efter en timme med samma ”musik”(samma dunkande takt som gjorde ont i öronen), dålig luftkonditionering och alldeles för hög medelålder ville vi dra oss vidare. Efter att ha fått övertala Anna, som trivdes på bra och pratade med allt och alla, och efter att ha insett  att det var idag som man går över till vintertid, for vi vidare.

Vi kom inte in på nästa klubb vi försökte då de sket i vintertiden och hade tänkt stänga ändå.  Då var vi helt beredda på att  ge upp och bara sätta oss ner på ett McDonalds eller något för resten av kvällen.  Då såg Anna en klubb och gick fram för att tala med vakten, Priset för inträdet var 20 £ men hon lyckades tala omkull honom så vi kom in gratis. Den klubben var inte så stor med den hade väldigt bra musik. Vi hade lite problem med några jobbiga killar men då Anna var homie med säkerhetsvakten så fixade han bort dem ett tag. Dock så kommer de alltid tillbaka. När vi for hem var Anna  till ock med kompis med klubbägaren och vi hade även fått sitta i VIP rummet.

PÅ tåget hem halv 7 på morgonen Var vi sjukt trötta. Men jag höll Maja och Lina vaken genom att jag Pratade och ungefär var 5e sekund somnade jag för en sekund och när jag sov försökte jag berätta om vad jag drömde.  Mina ryck och allmänt konstiga saker jag pratade om var tydligen underhållande.  Sedan fick vi vänta i en halvtimme för att ta det andra tåget hem, alltså vänta i en halvtimme för 4 minuters tågåkande.

Jag kom hem halv 9 dvs egentligen halv 10 om det inte hade varit för vintertidsbytet. Sjukt trött men pappan i familjen var vaken så jag pratade lite med honom innan jag stoppade i öronpropparna och somnade. Jag steg upp klockan 16, just nu vill jag helst sova men måste vara vaken så jag kan sova hela natten för att på så sätt vända tillbaka dygnsrytmen.  Att vara vaken i över 25 timmar och festa är galet.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, vilken natt!



Jag såg Taken i helgen, en film som handlar om en pappa, som åker till Paris för att rädda sin dotter som blivit kidnappad av en traffickingliga.



Hur som haver - var lite väl uppmärksam kanske, men i Paris körde han automat! Är det vanligt, eller vad det en amerikansk filmtabbe i ett manuellt Frankrike?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0