Paris says La nuit blanche

Det börjar bli kallare här. På morgonen är det endast kring 10 grader och på dagen är det vanligtvis kring 16 om inte solen är framme. Alltså, dags att köpa vantar!

Ikväll är det la Nuit Blanche - natten då konsten tar över Paris. Större delen av Paris kommer ha öppet hela natten och det kommer finnas många olika konstutställningar. Läste just om någon sorts kristallutställning i Notre Dame, det lär som det skulle vara riktigt vackert! Det blir spännande att de vad det blir av under natten, men första tågen hem går inte förrän kl 7 på morgonen så det blir verkligen en vit natt!

Igår köpte jag min skolbok och en grammatikbok. Grammatikboken blev tillslut Novelle grammaire du Francais som har gjorts av universitetet La Sorbonne. Eftersom att Sorbonne är ett av de bästa universiteten d kan läsa franska på känns det rätt bra, och den förklarar väldigt tydligt. enda problemet är väl att den är helt på franska och därför har den inga jämförelser med andra språk. Men jag tror det blir bra :)

Nu ska jag gå och slita barnen från TVn!

Kommentarer
Postat av: big sis

Här i lule var det -5 i natt.. brr!

2009-10-03 @ 15:20:58
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0