Paris says att chatta på franska är svårt



Men bra övning dock! Ja som ni nog förstår chattar jag på franska med en tysk tjej, tror jag det är, som jag träffade i fredags. Det r grymt bra övning, men skitsvårt och jag känner mig dålig då hon är betydligt bättre än mig. Men så blir det ju när man inte kan engelska^^

Men det är kul när man blir tvingad till att prata franska, det går ju ändå rätt bra! Igår var jag på svenska kyrkan och då parade vi alldeles för mycket svenska så jag kände mig konstig i huvudet sen. Fast inte så konstig som jag kände mig på lördagen då vi växlade mellan tre språk hela tiden, dvs var tredje mening var på ett annat språk än de första meningarna. Men jag kommer lätt bli kung på att prata franska, det kommer jag inte inte kunna att undvika. Men annars pratar man mycket engelska så det kommer jag också bli bättre på.

DET som är tragiskt är att jag har börjat prata med lite skånsk dialekt eftersom att en av tjejerna jag har umgåtts med kommer från lund. Det var hemskt att inse det. Jag pratade även lite med Fanny på skype igår, det är riktigt roligt att höra hur hon har det! Då kändes det ännu hemskar för jag upptäckte att jag tänkte med  södra Sveriges rytm på svenskan.

Som tur har jag nu träffat två stycken från norra Sverige, och gissa vilken stad? Skellefteå!
Det som är grymt roligt är att en av dem bor drygt 100 meter från mig nu, är 89a och självklart så gick hon samhälls språk på kaplan! Jag tyckte att jag kände igen hennes ansikten - men ni vet ju hur dålig jag är på sådant! Det som är så kul är att det är kring 6 personer/år som går språk på kaplan och att vi bor så nära varandra i en liten stad på 4000 invånare. Det tänker man inte ska hända när man flyttar till Frankrike!
Riktigt roligt faktiskt!



Kommentarer
Postat av: tina

Haha, vettuvad. Träffade två tjejer när jag var ute i fredags, båda kom från Skeå och en av dem hade gått samhälls på Kaplan! Världen är liten =)

2009-09-14 @ 22:51:21
URL: http://whataboutcharlie.blogg.se/
Postat av: Josef

Min klasskompis ska ner och hälsa på en au pair från typ Skellefteå... i Paris... =)

2009-09-15 @ 13:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0