Paris says au pairer vs barnaga



I helgen blev det mycket snack om barnaga aka barnmisshandel i våra ögon. Det är fullt tillåtet i Frankrike och Många andra au pairers föräldrar örfilar sina barn eller hotar med det för att få sina barn att lyda.

I fredags såg jag en mamma örfila sin son eftersom han lekte lite med en dörr och kom inte direkt när hon sa åt honom. Detta skedde alltså i en skola. Ingen brydde sig.

Andra au pairer har sett/hört sina barn bli örfilade eller att föräldrarna har höjt handen vid matbordet och barnen tagit skydd i rädsla att bli slagen.

Sverige var för ut med att förbjuda barnaga - Sverige är helt enkelt bäst i vissa sammanhang!

Kommentarer
Postat av: Big sis

håller med til l10%

go Sweden!

2009-09-28 @ 22:51:47
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Elias

Det är helt sjukt att barnaga fortfarande är så vanligt och även allmänt accepterat t.o.m i Europa! I Storbritannien är det ju förbjudet numera, men ca. hälften av alla föräldrar tycker fortfarande att det är en ok uppfostringsmetod.



Heja Sverige!

2009-09-29 @ 12:55:07
Postat av: Fanny

Sjukt,Tack och lov att jag slipper se det! Här är det vissa som ger sina barn smisk, men inga öppna slag.. Fast i det här huset sker inga slag mot barnen överhuvudtaget, precis som det ska vara!

Postat av: Marion

jag är fransyska och jag håller med dig ! i frankike vi slå barn och det är inte bra. Sverige är mer bra med barnuppfrostan tycker jag och jag hoppas snart i frankike barnaga ska bli olagligt och föräldrar ska bli emot det men det ska bli mycket hart för att i detta land barnaga är normal och (if) du aga inte sina barn folk tycker att du är en (bad) föräldrar. förlåt för (mystakes) jag läsa mig svenska ensam hemma och det är lite svårt.

2011-04-02 @ 11:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0