Paris says first day in School

Jadu, första dagen i skolan var det idag. Jag kommer aldrig någonsin klaga på det svenska skolsystemet igen.
Kanske.

Jag är inte imponerade av lokalerna, ett pyttelitet klassrum utan luftkonditionering, alla sitter kring ett stort bord och läraren ahr en pytteliten whiteboard. Om man öppnade fönstret kom det in så mycket ljud från trafik och byggnadarbetare att man inte hörde läraren. Yeah, det har betalar man alltså för. 

Läraren var väl helt okej, men det var inte bara de kyrilliska R:en som fick mig att tänka tillbaka på de första ryskalektionerna. Jag tyckte lite synd om tjejen bredvid mig som vid ett tillfälle antecknade Z då det var R, men jag tror hon upptäckte det när det var lite för många Z i till exempel Transport.

Jag har lite läxa jag måste ta tag i nu, därför hinner jag inte skriva något mer.


Kommentarer
Postat av: Siri

Hahaha, gapflabb vid tanken på "tzanspozt".



Tack så mycket :D Jag lyckades knåpa ihop den utan photoshop, vilket jag är mäkta stolt över. Att jag nästintill fick whiplash av att ta bilder till headern ska vi inte tala om...

2009-09-22 @ 19:29:18
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vi har lite bättre skola här!

AC i klassrummet, alla har varsin ny dator på sin plats.

gratis bibliotek, gym och jättemycket aktiviteter! Dock utnyttjar jag inget av det, men det är coolt att ha tillgång till det iaf ;)

2009-09-23 @ 01:50:28
Postat av: Fanny

svarar här, ang skolan igen!

Haha det är rätt, va lite rebellisk och självständig!

Vi får inte ens lämna in handskrivet, snacka om kulturell skillnad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0