Paris says Jag for till Lille för att besöka la braderie...

... och ungefär 3 miljoner till gjorde också det. Riktigt roligt, men jag orkar inte förklara så mycket just nu så ni får läsa här  om ni vill veta mer!

http://www.mairie-lille.fr/en/discovering-lille/braderie

I alla fall så åt vi Musslor med pommes vilket faktiskt var väldigt gott! Jag fick hurrarop från Familjen och deras kompisar varje gång jag bad om mer, sammanlagt blev det nog 4 portioner! Till förrätt bjöds det på Gazpocho, en känd Spansk tomatsoppa. Det var också gott. Till lunch blev det tonfiskpaj vilket var en ny upplevelse som funkade men blev inte lika stor succé som de andra rätterna.

Jag köpte en tavla till rummet för 10 £, första Harry Potter-boken på franska för 1£ och en hårtork (riktigt bra faktiskt) för 3£. Familjen köpte många leksaker, lite böcker, fönsterluckor, ett skrivbord etc.

Mina fynd här i Frankrike den första veckan!



Bilderna får tala istället för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0