Paris says myspys med föräldrarna

Mamma och pappa kom till Paris på torsdagseftermiddagen. Jag träffade dem på fredagsmorgonen och vi spenderade dagen tillsammans. Vi åt lunch med Lena, skelleftetjejen som bor nära mig. Vi var även till Sacre-coeur, Marché st Pierre, och vandrade därifrån till Place de Clichy vilket är drygt 4 metrotationer.  Sen besökte vi Triumfbågen, och tog en massa härliga kort.

På kvällen var de bjudna på middag av min värdfamilj, efter många om och men kom de fram till stationen där jag hämtade dem. De hade gått vilse och irrat runt och säkert gått närmare en mil när de skulle byta station.
Men när vi kom fram var allt väldigt bra. Det var riktigt bra stämning. Familjen bjöd på anklever till förrätt och anka med potatis, svamp och gröna bönor till huvudrätt. De bjöd även på champagne, som mamma och pappa tycker var den godaste champagnen de någonsin smakat. Too bad, så säljer skapare bara till folk den känner.

På lördagen träffades vi vid Eiffeltornet. Där promenerade vi runt och njöt av det fina vädret. Senare for vi till de Latinska kvarteren och åt lunch. Annars så gick vi så sjuk mycket igår. Jag minns inte riktigt vad vi gjorde, tror mest vi promenerade och njöt av vädret. På eftermiddagen besökte vi även utsidan av Louvren och promenerade vid Seine.

På kvällen åt vi middag och allt var bra. Det var riktigt roligt att träffa dem och att få umgås med dem. Men idag är mina ben ganska stela. Trots det ska jag till Svenska kyrkan idag och träffa fler svenska personer!
Jag kommer knappt ihåg vad vi har gjort underhelgen förutom att jag har haft väldigt kul.

Kommentarer
Postat av: Seija

När jag kommer går vi och lyssnar på musik. Då får benen vila om det inte blir dans förstås.

2009-09-21 @ 13:27:53
Postat av: Big sis

Jag gillar Seijas inställning.

När jag kommer (när de nu blir)

bli det en blandning på båda!



Men du syster, visst är det roligare med bilder på bloggen än facebook? eller?



Ps. Newmens är segare än sniglar på att framkalla/förstora..

2009-09-23 @ 09:18:39
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0