Paris says night out

Jag har just kommit hem efter min första utgång i Paris. Galet roligt!



Café Oz (google)

Men vi ska inte ta händelserna i förväg utan jag börjar med gårdagen.

På morgonen var aurilien sjuk, typ magsjukan men ingen feber. Självklart rusade mamman till doktorn med honom. Det är något konstigt med Frankrike, de far jämt till doktor även för bara feber. Sen så knaprar de piller i mängder, har ju tidigare nämnt att pappan tycker jag skulle ta 1000mg tablett för en huvudvärk. Doktorn sa att om han fick mer hosta kunde det bli livsfarligt. Hur ofta har jag varit in och kollat mig när jag varit sjuk - i hela mitt liv? Det känns som att de är lite överdrivna här.

Efter klockan 12 gick jag och Lena en promenad på fälten. Mycket mysigt!

Sen så hade jag pratat med Emma H under dagen så jag bestämde mig för att hänga med dem ut. Jag for först till St Germain för att dumpa grejerna hos henne för jag skulle även sova där. Det är lite jobbigt att ta sig till Bailly efter att ha varit ute. Jag kände mig lite vilse när jag kom till RER-stationen så Emma kom och hämtade mig med bilen. Därefter åt vi middag och fixade till oss. Vi skulle på förfest hos Sabine, den skulle börja kl 8 men när vi kom dit efter lite omvägar var klockan nästan halv tio - och vi var först. Fler svenskor joinade och humöret var på topp!

Vi gick ut på en nattklubb som heter Cafè OZ - cafe/pub på dagen och såklart nattklubb på natten. Mycket skoj! Jag vet itne riktigt hur jag ska beskriva stämningen. Tänk er en normal sportbar som förvandlas till en nattklubb genom att människor står och dansar på borden. Så stor skillnad jämfört med i Sverige!
Inträdet var 10 £ men i det ingick en drink för 6£ så det var riktigt billigt.

Bra musik, härliga kompisar och inte så jobbiga killar. en del killar tog oss blondiner i håret och var jobbiga på så sätt. Och en del vad 30+ så det var lite creepy. Men vi höll ihop rätt bra och dansade även med amerikanskorna. Gud vad jag dansade! Tror det vart minst 4 timmar på dansgolvet...!

Killarna var inte heller lika fulla som i Sverige så de var trevligare på så sätt, en kille jag dansade lite med sa också att jag fick säga till om jag ville att han skulle gå. När ahn kom och dansade med mig senare var jag inte på humör så han frågade om han skulle gå och jag svarade ja. Han bad om ursäkt och gick. Det hade aldrig hänt i Sverige. Vi var där till halv 5 då klubben stängde - jag ahde sjukt ont i fötterna men jag var inte alls lika trött som jag brukar vara kl 2 efter att ha varit på station. Vi väntade på att Tågen skulle börja gå och tog första tåget till St germain som gick halv 6. Gick och la oss klockan 7 när vi ahde kommit hem och sov till 12.

Jag gick hela vägen till Tågstationen eftersom det var så fint väder, det var drygt en timmespromenad. Väntade sedan på tåget hem och jag kom hem vid 3.

Riktigt lyckade första natt ute i Paris, kändes bra och jag tyckte aldrig att det blev obehaglig på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh så roligt! :D Men var ändå försiktig gumman!

Ett stort plus på killen med respekt! Puss!

2009-09-28 @ 19:55:53
URL: http://ahstrom91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0