Paris says nobody's laughing at God


Det är lätt att bli trött. särskilt när man äter en liten frukost kl 7 för att äta lunch vid 3. Dricka champagne före middagen och äta fois de gras som förrätt. Sedan äta middag efter 9. Jag kommer var helt psykad efter det här året.
Jag kommer ha dyra och konstiga vanor. Det är inte lovande inför studentlivet.

Skolan har då börjat bli bättre, idag har vi jobbat med passé composé, imperfekt, reflexiva verb och vad som händer när det är direkt objekt i dessa situationer. Det är tur att jag har koll på grammatiken. Men jag börjar känna ett tvång att jag måste köpa en grammatikbok i helgen, det blir nog den på franska.

Imorgon blir det en tur till Versailles, antingen shoppingcentret eller slottet. Hur som helst blir det mys!

I veckan har språket lossnat för mig och det känns bra. Fyraåringen har varit mestadels underbar och det har mycket att göra med språket. Jag kan kommunicera rätt bra med honom, men när det är vuxna så blir det lite stelare eftersom då försöker jag vara helt korrekt. Men det känns bra. Tänk om en månad - hur långt kommer jag ha hunnit då?

Kommentarer
Postat av: Big sis

vad härligt att språket känns bättre och bättre!

ha en mysig dag!

kramis!

2009-09-25 @ 08:06:56
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Janne

Du måste slappna av, allt behöver inte vara perfekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-25 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0