Paris says one month

Sådärja, då har man officiellt bott i Frankrike i en månad. Det känns inte så länge, det är endast 9 kvar vilket oftast känns som kort tid när jag tänker på allt jag vill hinna göra.

Idag var en bra dag, det mest flöt på smidigt och framför allt - ingen skola. Skolan drar verkligen ner mitt humör. Lektionerna är så tråkiga och jag stör mig på att läraren aldrig förklarar något rejält. Hon tar det bara på ytan och berättar om undantagen. Sen är det skitsvårt att förklara grammatik på franska så det är svårt att svara på frågorna hon ställer. Sen när man går igenom tex läxa så tas det muntligt och genom att vi kommer från minst 7 olika länder är det svårt att ibland höra vad de säger och läraren nickar bara om det är rätt.

Sedan är det ingen organisation överhuvudtaget. Min anteckningsbok ser ut som den har varit i krig. På min Att göra lista står högst upp ATT KÖPA EN GRAMMATIKBOK - som förhoppningsvis kan förklara allt bättre. Sedan är lektionerna bara så tråkiga att jag nästan inte vill fara på morgonen, alla ni som känner mig vet att jag vanligtvis är på bra humör inför att fara dit.

Jag har betalat för tre trimestre men om det fortsätter då här tänker jag se efter om jag kan enbart gå två och ta tillbaka pengarna. Seriöst så känns det som jag kanske borde lära mig mer på egen hand. förutom att jag inte kan prata med mig själv. Men om jag tar tag i att plugga lite på egen hand på fritiden så borde skolan kanske inte vara lite tråkig. Jag är bortskämd med den svenska skolan och i och med att jag tänker på allt som är bra hemma får jag hemlängtan. Jag tror det är första gången.

Jag botar hemlängtan med tanken på att Seija kommer den 10 oktober och Elias kommer om ungefär en månad!


I och med skolan så är jag lite pessimistisk just nu, troligtvis så blir den bättre när man vänjer sig och efter jag skaffat en grammatikbok.

För övrigt så är en fransk fyra åring som försöker sjunga med i Lily Allens Fuck you typ det sötaste.

Annars kör jag Partybilen varje dag - barnen gillar franska versionen av NRJ och så den lyssnar vi på med hög volym!

Kommentarer
Postat av: ElinArmour

Hej.

Är du sugen på en ny design?

Jag gör en design till dig för 20:-

Kolla in! http://elinarmour.blogg.se/bloggdesign

2009-09-30 @ 21:58:54
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Postat av: Siri

Haha, jag kan inte sluta le vid tanken på er diggandes till musiken :) Cute.

2009-09-30 @ 22:19:07
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Elias

Det är bara att härda ut! ^^ Jag kände ju som bekant ungefär likadant inför Historia C som du verkar känna inför skolan, dock verkar ditt vara liite värre ;)



För övrigt så håller jag med Siri :P

2009-10-01 @ 09:30:51
Postat av: big sis

Jobbigt att skolan känns så men underbart att du kan få energi av "dina" härliga barn!!!

KRAMIS

2009-10-02 @ 09:37:13
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0