Paris says Sanna has fallen inlove


Idag besökte vi Versailleträdgården. Vi tog inte ingången vid slottet utan en av sidoingångarna som ligger nästan en mil från slottet. Så stor är denna gigantiska park. Det var grymt mysig. Jag tog 100 foton, ammanlagt har jag nu tagit 600 med min kamera så det säger rätt mycket.

Det fanns många historiska byggnader, bland annat bondgårdar och även hade djur och får, getter, åsnor och grisar. En stor damm med alldeles för många och förstora fiskar - det såg ut som de skulle äta upp ankorna. Underskön natur och vacka diskreta saker i bakgrunden. Precis som jag vill att det ska vara. Om jag f¨år bestämma mitt drömhus och drömträdgård skulle mycket se ut som där. Det bästa med trädgården är att den ligger väldigt nära - fyra kilometer med cykel längs småvägar och max 10 minuter med bil. Om jag vill kan jag bara fara dit, njuta av naturen och läsa en bok. Underbart. Min vår kommer blir underbar.



Lite smakprover.

Kommentarer
Postat av: Elias

Som sagt: Du får allt lov att ta med mig dit när jag kommer och hälsar på! :) Särskilt om jag hälsar på under våren <3

2009-09-25 @ 22:05:25
Postat av: Fanny

Så grymt vackert!

Postat av: big sis

låter som ett romantiskt ställe <3

kramis

2009-09-26 @ 15:53:16
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0