Paris says vi har det bra i Sverige



På torsdag ska jag på ett välkomstkafé på Förmedlingen och trolligtvis träffa andra au pairer! Det ser jag fram emot. Därefter ska jag gå och skriva in mig på skolan som är i samma byggnad. Inskrivningen kostar 30 £ och varje trimestre (svenska ordet är?) kostar 365 £. Så de obligatoriska skolan kommer alltså kosta 3 gånger 365 £ och om vi säger att 1 euro är 10,65 kr blir den sammanlagda kostnaden kring 11 660 kr. Elva tusen för 3 lektionstillfällen i veckan à 2 timmar. Jippi!

När man gick skola i Sverige reflekterade man inte ens över att det var gratis. Vi i Sverige borde definitivt sluta klaga på alla dessa onödiga sakerna vi klagar över och istället njuta av hur bra vi har det.


I veckan planerar jag på att fara till Monmartre och besöka Marché st Pierre, även känt som the kingdom of fabrics, vilket är ett 4-våningsvaruhus på 2500 m² för endast tyger och tillbehör! :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå, förutom det där med pengarna är jag mycket avundsjuk. DOKUMENTERA det där tygstället,tack!

2009-09-07 @ 18:51:18
URL: http://aliblyerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0