Paris says j'ai froid

Det var ju tänkt att jag och Kajsa skulle träffas idag och fara in till Paris och se oss omkring.
Men det blev så att Romain inte hade någon skola idag så trippen blev förflyttad till på Fredag.
Idag började Aurilien och Clemence skolan, så jag ska hämta dem båda.
Blir spännande, särskilt att hämta Clemence för vägen upp till skolan är som en tvär U-sväng från en 70-väg :S

Jag och Romain har sett lite film, ätit lunch och spelat ett vampyrspel. Jag har även hunnit med att chatta lite med Elias <3

Jag har börjat komma in i vanorna här nu och har börjat sakna de praktiska sakerna som förenklar vardagen.
Som:
En vanlig dusch
Norrmejeriets mjölk
Hårtork (jag måste ta och köpa en när jag får möjlighet)
Varma kläder, det är som att vara inne i en kyl här i huset.

Annars har jag fått en del ansvar att laga mat och tex idag skulle jag laga lunch till mig och Romain.
Utan att få något tips överhuvudtaget, utan bara att jag får ta vad som helst från frysen. Lite svårt upptäckte jag när jag kikade i den. Nästan allt var inslaget i folie utan lappar, så jag har ingen aning vad saker är. Det är svårt att veta  på utseende också. Därför ska jag be om en rundtur där senare idag.

Jag känner mig trött och tror att det beror på lite riktigt socialt umgänge.
Tur att jag ska få träffa Kajsa imorgon då, för skolan börjar inte förän den 21 september.
Men nästa vecka kommer jag ha au pair-träff på förmedlingen och även prov inför språkskolan.

I helgen ska familjen fara till Lille, och då även jag. Det är tydligen en tradition om att hela staden ska ha garageloppis den helgen och en annan tradition är att äta musslor med pommes.
Det kommer nog bli en upplevelse...

Kommentarer
Postat av: Big sis

Hallå!

Varför tog du inte med din hårfön?

E du lite virrig? =P hihi



Vad har du för dusch? Blir ju nyfiken=P



Kan du berätta vilken ålderordning

de är på barnen nu igen.



Låter som att ni kommer få en

mysig helg i Lille. Försök att fynda

något antik/fint/fränt

varför inte en födelsedagspresent

till din älskade stora syster=)

Musslor med pommes låter faktiskt gott=)



Lev och må!

Stora kramar!



Ps. vi övriga familjemedlemmar har

nog valt ut sex st kort till

framkallning. Blir nog sex olika.

Vill du ha nått att säga till om

hör av dej gärna ikväll =P ds.

2009-09-03 @ 16:27:11
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Janne

det man tycker är självklart då man är hemma är inte självklart då man är borta - nyttig erfarenhet

2009-09-03 @ 16:34:29
Postat av: Elias

Det jag undrar över är vad du menar med att du saknar riktiga duschar? :P

2009-09-03 @ 21:07:36
Postat av: Siri

Jaa, jag är också nyfiken på det där med dusch!



Det låter som att ni kommer att ha en mysig familjedag. Förresten, var körkort ett krav för att vara hos den här familjen?

2009-09-03 @ 22:14:22
URL: http://whataboutcharlie.blogg.se/
Postat av: Fanny

jag saknar också norrmejeriers mjölk :( och duscharna - de är gjorda så att lågt vattenflöde=kallt vatten, högt vattenflöde=varmt. stänger du av duschen för att shamponera håret får du en kallchock!

2009-09-04 @ 03:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0