Paris says Crêpes avec oeufs, jambon et fromage



Här är tillockmed lyktstolparna vackra!


När jag hämtade Aurilien från fritids var det inte lika enkelt som jag trodde det skulle vara. Det var två nya killar som jobbade där och när jag sa att jag skulle hämta Aurilien så visste de inte vem jag pratade om så jag fick upprepa det flera gånger. Det var för att jag uttalade namnet fel utan för att de inte visste vem det var och att det fanns en pojke med det namnet^^ I slutet kändes det som de drev med mig, och det uppskattar jag inte!

Men det fixade sig när han ropade på Aurilien och han sprang fram och gav mig en kram och för att inte glömma det ständiga fenomenet att han ger mig en ny teckning varje gång jag träffas.

När Mamman kom hem satte vi oss i bilen och tog en rundtur. Vi for till La Celle St Cloud, där de äldre barnen kommer gå skola. Hon visade även var Badhuset är och Tågstationen till Paris.

Till middag serverades Crêpes complêté - alltså med den fullständiga fyllningen(ägg man steker på plättan, parmesanost och skinka). Det var rätt gott, men mättande. Så efter det plus lite ost orkade jag inte med efterrätten, yoghurt, och tackade artigt nej till den.

Jag spelade därefter Tornet, som jag gett dem, med de äldre barnen. De tyckte det var väldigt klurigt och det var riktigt roligt. Men då blev Aurilien sur och började släcka lampan, och när jag sa till honom började han att försöka nypa, bita och klösa mig. Jag höll bara i honom och sa argt till att han inte fick göra så. Föräldrarna kom dit, daskade lätt till honom i ansiktet och tog över. Jag vet inte riktigt om jag vill daska till honom så, vilket ett av barnen sa att jag skulle göra om det händer igen. Jag tror inte riktigt på den livsstilen men det var absolut inte hårt så. Tips?

Efter det fortsatte jag och de äldre barnen att spela, och jag berättade lite om Sverige, bla om midnattssol och snö. De tyckte vi hade så mycket snö att det till ock med frågade om vi hade sommar överhuvudtaget.

Imorgon ska Clemence vara hemma hela dagen så jag kommer ha fullt upp, vi ska troligtvis baka kaka och kanske fara och bada eller något. Det blir spännande!

Nu är jag helt slut och ska sova!

Kommentarer
Postat av: Elias

Det känns bara overkligt att föreställa sig att du är i Paris, varje gång jag tänker på dig känns det som att du ska vara i lägenheten här i Skellefteå^^



Angående Aurilien, det är knepigt. Personligen tycker jag det är fel att daska till honom och det gör ju även du. Därför ska du inte behöva göra det, å andra sidan kan det nog uppstå lite komplikationer om du och föräldrarna behandlar honom olika... Nåja, gör vad du tycker är rätt, jag litar på ditt omdöme :)

Puss

2009-09-01 @ 23:11:50
Postat av: Fanny

Ett tips kan vara time out/skamvrå. 1minut för varje års ålder. 5 år=max 5 min. Va inom synhåll, men utan att kunna delta, kan funka:P

2009-09-02 @ 05:48:42
Postat av: Big sis

Klart du och föräldrarna får behandla Aurilien på olika sätt. Ni är ju olika människor och har olika roller. Men daska till honom, ALDRIG!!!!!!!!!!!!



Men att ta tag i honom och titta han i ögonen och visa att du menar allvar kan vara bra.

Men du får väl hitta ditt sätt att lösa strider med denna lilla pojke.



Vad fin lyktstolpe=)

Än en gång kredd till dej att du uppdaterar så mycket.



Hoppas insceaningen av bilderna funkade annars väljer vi här hemma bilder ;););)



over and out . KRAAAAAAAAAAAM

2009-09-02 @ 08:41:19
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med Frida, stort "kredd" till dig för all uppdatering! Det är så roligt att läsa! = )

Men du pratar alltså franska med dom hela tiden? Hur tycker du att det går med pratandet? :) Kram kram!

2009-09-02 @ 17:05:48
URL: http://ahstrom91.blogg.se/
Postat av: Janne

jag skïckade en kommentar, men det blev på helt fel ställe. du får leta efter mina tips på barnuppfostran.....

2009-09-02 @ 18:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0