Paris says give me my future

Jag tänkte börja med att ge lite credit till mig själv. Min franska fortsätter att förbättras med stormsteg. Dock hatar jag att när jag pratar med fransmän och jag säger att jag inte är så bra på franska - och vad gör de? Protesterar! De protesterar så mycket att jag måste ge mig.
Jaja, det är ju bättre än att de skulle hålla med mig eller säga att jag suger på franska.

Jag märker själv mina fel betydligt mer än vad de andra bryr sig om, verkar det som iaf. Jag hatar när jag inte kan ett visst uttryck och blir tvungen att fråga någon. 
Snacka om djupa samtal jag har haft de här senaste två veckorna! Jag och mormorn har diskuterat allt från politik till ja, inte vet jag. Jag vet massor mer om typiska franska saker, lättare att fråga någon då man sitter ensam med den och bara pratar...  

Tex om hur det är att ha utvecklingsstörda barn - det är upp till föräldrarna att ta hand om barnet. De får nästan inget stöd alls av staten, naturligtvis så finns det specialskolor och så för barnet men det måste typ bo hemma hela livet. Svårt situation när föräldrarna blir gamla och inte orkar längre.

Nu ska jag ta tag i mitt högskolesökande... sa jag att jag funderar på att ta en nybörjarkurs i finska?

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag har funderat pa att soka jobb pa Island! F.n. ar det bara i funderarstadiet, men det ar lite coolare an Norge, och stannar man i Norden ar det sjukt enkelt med arbetstillstand.

2010-04-16 @ 04:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0