Paris says Valentine's day och semlor

Förra veckan var jag mest hemma med sjukt barn. Alltid lika kul. Och som bonus har jag själv fått en rejäl förkylning. Ska bli bra att familjen ska fara iväg i några dagar så att jag hinner friska till.

I helgen har jag suttit barnvakt, det blev min andra jobbarlördag sedan jag kom hit. Skitskönt att föräldrarna försöker att inte göra aktiviteter på lördagar så jag får min lediga helg. Men jag ahnn ändå in till Paris under eftermiddagen och jag såg Valentine's Day med Lena och Fredrika. Helt okej film faktiskt. Anne hathaway, Bradley Cooper, Ashton Kutcher och Jessica Biel tyckte jag var de starkaste skådespelarna. Paret Taylor och Taylor spelade mot varandra, det var väldigt ytligt och bara konstant pinsamt att se. Dock var det typ meningen.

Söndagen spenderades lite på La defense, där Lena letade skrivblock väldigt länge. för att senare köpa lite olika pennor, vid det laget var jag lite uttråkad så jag passade på att skämma ut Lena på "testskrivs"-papperen. Dock är det nog ingen risk att det kommer en svensk dit och läser, men för att vara på den säkra sidan strök Lena ändå över det.

Sen blev det Svenska kyrkan och semlor! Vi träffade en trevlig tjej som nyligen blivit au pair i Versailles, dvs bor rätt nära oss. Då hon också är ledig i veckan så ska vi nog hitta på något. Vi tärffade också stackars Maja och ehnnes Kusin som skulle flyg hem till Sverige igår, men som vanligt är fransmännen jobbiga och strejkar så deras flyg var inställt. Tillslut lyckades dom hitta ett nytt flyg men det skulle inte gå förrän på måndag. Vi avrundade kvällen med att fara och äta tillsammans på en helt okej och rätt så billig restaurang. 10£ för mat, dessert och dricka - Vilket är bra pris här i Paris!

I eftermiddag/kväll far familjen bort och kommer hem på torsdag kväll. Jag ser framemot lite ledighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0