Paris says what did you do this saturday?

Jag blir alltid på så bra humör av att lyssna på Lior, därför tänkte jag dela med mig en av mina favoritlåtar och anledningen till varför jag började gilla honom...
Observera att video är en amatörvideo och har inget med Lior att göra.




Idag har vi varit i Paris och flängt.
Jag och Lena kom till stationen 1 minut innan tåget skulle gå, snabbparkerade bilen samtidigt som tåget kom, sprang ca 50-100 m och hann in i tåget när dörrarna stängdes. Phuuu!
Sen lyckades vi även pricka av samma vagn som den Maja satt i, snacka om flyt!

ÄNTLIGEN! Idag köpte Lena(Äntligen!) sin parfym. Anledningen till dessa äntligen är att hon har kollat på den i cirka 4 månader och har tänkt köpa den i nästan en månad - men det har alltid kommit något i vägen. Så nu har hon inte längre en giltig anledning för att fara till Sephora och sniffa parfymer!!!

Sen var vi och Letade tyger i tygområdet bredvid Sacre-coeur = Himmelriket! Jag kände verkligen att
"Nä, aldrig att jag flyttar tillbaka till Skellefte och de tre "nästan" tygaffärerna ".
Jag mådde psykiskt dåligt över att gå därifrån.

Accessoarerna till plagg som man kunde köpa var droppen! Jag vill ha hela affär'n, en 4 våningars tygbutik... GIEF MI! (som Bellzor skulle säga)
Jag hittade inget tyg som passade till min asiatiska klänningsprojekt, dock hittade jag många tyger till andra projekt och fick inspiration i mängder! Maja fyndade och köpte ett tyg till ett draperi för 15 £ som kostade 18 och 22 på affärerna i närheten. Jag gav tillslut upp och köpte ett svart tyg och håller tummarna på att det blir bra. Jag hittade ett jättesnyggt blått-guldigt asiatiskt tyg som jag verkligen vill använda - måste hitta ett passande mönster!


Har även diskuterat dialekter med Maja som kommer från Arvika. Hon pratar ganska lika som oss norrlänningar och det skulle vara helt acceptabel om det inte var för att hon sa "shexs"(kex!). Men då hon är min kompis nöjer jag mig endast med att säga att det låter idiotiskt eller göra grimaser varje gång hon använder det.





Kvällen avrundades med Gyros och bio. In the Air som den har "översatts" till i Frankrike aka Up in the Air - helt klart en film jag rekommenderar. Jag förstår verkligen nomineringarna som den fått! Den kändes inte som en hollywoodproduktion, den var djupare och hade väldigt bra dialog.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var en jätte bra låt! :) Ska kolla in dom mer så tack !

Har du det bra annars gumman? Saknar ju dig.

Kul att du tyckte filmen var bra, jag såg att den hade fått bra ressensioner så det ska bli spännande att se den tycker jag!

Kram!

2010-02-07 @ 21:47:27
URL: http://ahstrom91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0