PAris says chauffard

Chauffard - en blandning mellan chauffeur och bastard. Det finns så många dåliga bilförare i Frankrike att de till ock med har skapat ett officiellt ord för att beskriva dem. Underbart!

Det känns som allt jag skriver om på bloggen är Frankrikes körvanor, men jag kör ju mycket bil och jag tycker att det är i körsättet som kulturskillnaden syns tydligast.

Idag hade det kommit nån millimeter mer snö, så nu är det kanske en halv centimeter snö. av detta är det mindre snö på vägen, trots det tyckte många fransmän att man behövde köra 15- 20 km/h i detta slask för säkerhetsskull. Kom igen, man kan väl åtminstone köra 30 km/h?

Fyraåringen har ju som sagt varit sjuk i veckan, men idag är han frisk så det blir nog en slappardag för mig! Det vill säga tvätt- och läxdag. Jippi!

Kommentarer
Postat av: Elias

Hahaha! Klockrent ord! :) Visserligen finns det fler idiotiska förare i Frankrike, men nog skulle det behövas ett sånt ord i Sverige också! ;)

2010-01-13 @ 10:18:16
URL: http://adventuresofelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0