Paris says finally updated

Jag har inte känt suget på att blogga i veckan. Det har varit ganska mycket att göra och jag har känt mig trött.

Skolan har varit helt okej, även om det känns som allt de gör är att lasta på konstiga läxor. Fick igen mitt prov också, kort sagt, det enda jag är nöjd med är läsförståelsen som jag fick alla rätt på.

Det har varit roligt att träffa alla igen, och särsklit berätta om hur kallt det är i Sverige när de klarar över att det är -4 här. Och det är ca en centmeter snö - väntas mer under helgen!

I veckan har det varit flera bilar som har hamnat i mitt körfält, det vore bättre för alla om de kunde hålla sig till sitt eget! En dam tog ut svängen för mycket och jag var tvungen att tvärtnita så att vi inte skulle krocka. Jag stannade en dm från henne - jävla idiot! (hon var över 2 dm in på min sida, inte ens som att hon slirat lite över det var med framdelen inputandes på mitt körfält)  Det känns som jag undviker krockar genom att tvärnita minst en gång i veckan här, och då är det till 80% för att andra chaufförer kör konstigt.

De senaste två dagarna har fyra åringen varit trött och grinig, därför resulterade dagens isängläggande i ett ca decimeter långt rivsår på min hals. Han var sur för jag tvingade honom att lägga sig, fast ahn var så trött att han egentligen inte orkade tjafsa. Dock så körde jag stenhårt på att om du inte vill ge mig en godnattpuss måste du åtminstone säga godnatt, sen fick han säga om det tills attityden var bättre. dock när jag gick upp 5 min senare för jag hade glömt hostmedicinen, var han på bra humör igen och sa glatt godnatt igen. 

11åringen hade något möte på skolan, därför fick jag lite kvalitetstid med flickan. Skönt med lite lungare tempo och vi pratade på om lite djupare saker vilket var roligt. Sedan när 11årigne kom hem pratade jag även lite med honom så jag fick två viktiga pratstunder idag.

Och för att avrunda sa Clemence i tisdag att hon tycker jag är den bästa au pair de haft, då jag är både sträng, snäll och varierar det bra. Score!

Sen drabbades jag av en längtan att se Let's dance - därför töntk jag börja se förra säsongen av So you think you can dance ist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0