Paris says "ska jag visa mina betyg jag fick när jag var 4?"

Hur det nu kommer sig så spenderar jag mer tid till att läsa andras bloggar än att jobba på min egen. Läxor, trötthet och skype tror jag faktiskt är mina vanligaste ursäkter.

Häromdagen hade vi lektion om "Socialahjälpens historia i Frankrike". Skitkul. Det vara nog på håret att ingen av oss somnade.

Dagens lektion satsades på genomgång av Gerundium och Presens Particip. Yes, det finns tusen andra saker jag skulle säga var viktigare att kunna men läroplanen i Frankrike är inte den bästa. Och att det inte ens finns i svenskan gör att det känns ännu mer onödigt. Dock så är det inte så svårt.

Idag när jag hämtade fyraåringen från skolan sa han att han hade ont i magen så vi skyndade hem och han skyndade sig in på toaletten där han spydde. Åh gud, jag förstår nu hur jobbigt det har varit för min syster alla dessa år som jag spenderade genom att spy i baksätet. Okej, det är en lite överdrift men varje gång vi for från fjällstugan åtminstone.

Idag tog fyraåring hem en utvärdering av hans första termin. Utvärdering = betyg på hans insatser. visserligen kan det vara bra för föräldrarna att vet hur det går med han läs och skrivande men många av de dära betygen handlade bara hon hans beteende. Helt sjukt att en fyraåring för betyg. Särskilt när föräldrarna ändå tar det rätt seriöst.

Kommentarer
Postat av: Big sis

japp kräks är inte så roligt!

men något man får leva med hehe!

men eftersom du är van borde de vara lätt för dej att ta hand om honom.. :)



ps. tur ni hann hem så kräkset hamnade i toan.



kram

2010-01-29 @ 22:17:00
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0