Paris says weekend and so on

I lördags for jag, lena och Friederike på Museum. Jag släpade med dem till Les arts decoratifs, då ajg läst att de skulle ha någon sorts "modet genom tiderna"-utställning. Det var det inte.

Vilken besvikelse. Det var istället en speciell designers utställning, hur tråkiga och fula kläder som helst.
Det enda roliga var att vi även gick på Lego-utställning! Det var lite kul att se allt men ja, inte så intressant.

Sedan köpte vi pizzor och for hem till Friederike för att ha filmkväll. Vi såg Narnia och Förtrollad, och hade skitkul. Vi pratade så mycket att lena jämt tappade bort vad som hände i filmerna.

På söndagen vaknade jag med världens huvudvärk, var den kom ifrån har jag ingen aning. Så istället för att äta lunch ute på restaurang med familj och fira Romains fördelsedag(nu 12), stannade jag hemma. Sedan för jag till svenska kyrka. Jag satt och läste en bok/ pratade med de som jobbar där tills alla hade droppat in. Sedan hade vi Daimjakt!  De hade gömt 55 daimer i deraslokaler och i gården, snacka om påskäggsletningsvibbar. Mitt lag vann med 23 stycken. Och som pris fick man dela på de daimer man hittat i sitt lag. Så jag blev 7-8 daimer rikare, mums!

Idag när jag hämtade upp alla barnen kände jag faktiskt att jag saknat de äldre. Jag hjälpte Roamin med läxorna, spelade spel med Aurélien osv. Romain fick ett paket av mig, första Artemis Fowl-boken. Han blev jätteglad!

Jag hoppas på att Elias kommer få tillgång till en fast telefon imorgon, jag blir galen av att veta att jag inte kan prata med honom. Därför har jag pratat nästan dubbelt så mycket med mina föräldrar än vad jag brukar. Jaja, det är ju bra det också :)

Sen skickade jag in min anmälan till högskoleprovet idag, dock så fanns de två olika adresser och det sa inte vilken man skulle skicka in till. dock så borde det ju komma till samma ställe tillslut så. Hårdplugget börjar snart!

Kommentarer
Postat av: jonatan

svar: oj såpass, tack så mycket! :)

2010-01-20 @ 01:16:08
URL: http://somehoursahead.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Ja, något sådant måste de ju ha trott! Annars vet jag inte vad :S

2010-01-20 @ 11:19:51
URL: http://aliblyerts.blogg.se/
Postat av: big sis

Ang Taken - ja jag blev lite orolig. Men jag vet ju att du har hjärnan med dej till Paris så jag kan nog andas ut.



har elias fått igång internet än?



kram

2010-01-22 @ 15:29:28
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0