Paris says veckans överraskning

Jag hade så kul igår! Jag menar jag hade roligt början av kvällen med bara Kajsa, och en sak som är ganska komisk är att vi tog varsin bil för att köra till en RER station då vi kunde ha delat. Två tjejer i varsin liten bil som kör rally efter varann...(Jag hittade inte vägen) haha! Det konstiga är att ingen av oss tänkte att vi kunde samköra... Frankrike och deras avsaknad av insikt har gjort oss omiljömedvetna...

Sen satte vi oss på ett kafé vid Tour montparnasse och jag drack ett glas Kirs -vitt vin med lite koncentrerad bär-"saft". Jättegott! Och vi pratade på rätt länge... 

Vi skulle träffa några av hennes franska killkompisar då det var sista gången hon skulle träffa några av dem. Och helplötslig var vi på en salsaklubb som var halverst innomhus och halverst på Taket på "galleri Lafayette just vid tour montparnasse... I början kände jag mig malplacerad och kunde inte lära mig grundstegen och ja, ni vet hur det är. 

Sen började stämningen släpp lite för min del, kom mer in i takten de pratade och så. Då blev det allt roligare och dansstegen gick lättare även om jag bara lärde mig basen. Jag har fått lära mig lite mer slangord också... Det var ett riktigt skönt gäng med killar och det var så roligt! Jag insåg verkligen hur mycket jag saknar min killkompisar... Visst jag har hängt rätt mycket med Justin, men han är ju bara med tjejer så hans sällskap ger bara lite variation.

Vi skulle få skjuts till stationen där vi skulle ta nattbussen - då hade killen bil blivit bortbogerad!  Stackare... Vi fick skjuts med den andra bilen istället och tog oss hem utan problem. 

Det som skulle bli en ganska tidig kväll, hade tänkt komma hem vid 1 -2 slutade istället med att jag kom hem halv 6. Och det värsta var att jag var knappt trött när jag kom hem! Frankrike har verkligen förändrat mig på så sätt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det var verkligen jättetrevligt tycker jag med :-)

2010-07-03 @ 12:19:02
URL: http://kajsaiparis.blogg.se/
Postat av: Elias

Det lät faktiskt jätteroligt, fast jag hade säkert bara blivit arg och frustrerad över min oförmåga att lära mig stegen och hade farit hem :P Tur att du är lite annorlunda ;)

2010-07-03 @ 13:19:59
URL: http://adventuresofelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0