PAris says framtid

Just nu känner jag hur vemodet smyger sig på mig... 
Det känns jobbigt att fara hem snart. Mitt liv är just nu här.

Det är här jag har de flesta av mina kompisar.
Det är här jag har min vardagsrutin.
Det är här jag gör tokiga grejer varje helg.
Det är här jag nästan aldrig har tråkigt.
Det är här jag pratar på mitt tredje språk utan att ens tänka på det.
Det är här jag njuter över hur annorlunda det är.
Det är här jag har helt slutat reflekterat över skillanderna från Sverige.
Det är här jag lever.

Det är här jag vill stanna. Det är härifrån jag vill fara.
Det är härifrån alla mina kompisar far snart.
Just det att jag inte vet vad jag gör nästa år som gör det jobbigt.
Jag vet vad jag vill:
1. Jag vill utveckla min franska
2. Jag vill utveckla min engelska.
3. Jag vill resa mer.
4. Jag vill bo mer utomlands.
Så vad gör jag till hösten?
Jag har sökt till universitetet och bland de kurser jag har sökt växlar jag hela tiden mellan vad jag vill göra och inte. Vilket jag helst vill läsa och inte. Var jag helst vill plugga och inte. 

Jag blir galen. Helst önskar jag kunde vinna ofattbart mycket pengar så jag skulle kunna plugga utomlands bara sådana här saker som jag vill kunna bättre tills jag börjar plugga på riktigt i Sverige. Jaja, en månad kvar tills jag får veta hur jag ligger till med universiteten.



Kommentarer
Postat av: big sis

jobbigt med så många om och men..

men allt kommer ordna sig :)



Se bara till att njuta av tiden du har kvar i France.

KRAM

2010-06-15 @ 08:34:50
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0