PAris says roadtrip!

Jag har haft en skitkul helg i Normandie! Våran roadtrip av lyckad fast vi växlade mellan två språk hela tiden. Jag kände ibland för att börja prata svenska då de kändes som att de skulle förstå det med...
I helgen blir det full rulle då fyraåringen har olympiad, kör och andra saker medan flickan ska konfirmera sig. jobbig helg för mig, men jag har tänkt fara till Zara och leta min gröna skjorta.
Sen har jag fått reda på att födelsedagskalaset för pojken är dagen efter midsommar. Yey. Så vi for se hur det blir med mitt firande.
Jag orkar inte lägga ut så många bilder då det tar en eviiiiiiighet.
anyways...
Mont Saint Michel.
Väldigt vacker borg/stad!
Picknick, just innan pratade vi om att le på foton...
Sen fick jag kommentaren av Justin "Hahaha you talked justy like a valley girl"
Tur att det bara var en mening jag pratade så på, men att jag lät som en amerikan trots att det inte är en dialekt man vill ha är kul :P Särskilt med tanke på att varannan mening var på engelska och varannan på franska.(svårt när amerikanskan inte kunde så bra franska och tyskan inte så bra engelska.)
'
Nu har jag besökt Bayeuxtapeten också!
Omaha Beach, här dog ca 8000 de första dagarna, vilket självklart man inte kunde förstå utan vi njöt av vädret och havet istället :)
Då det faktiskt var årsdagen av D-dagen var det många amerikaner där - utklädda, körde militärbilar och viftade med sina amerikanska flaggor. Och ganska många soldater också.


Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: ÅH! Inte coolt :(

2010-06-09 @ 22:57:27
URL: http://aliblyerts.blogg.se/
Postat av: Lena

ahhhh supprimer supprimer supprimer la photo où j'ai des grosses jambes et on voit....

2010-06-15 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0