Paris says skulle jag fått samma sak i Sverige?

Jag var hos doktorn idag och som vanligt är de väldigt seriösa här. 
Jag ringde och bokade tid i morse, det gick bra. Jag for dit och väl där vart det lite krångel för det var en annan kvinna där som sa att hon hade en tid 5 min efter mig men det det visade sig att hon hade tagit fel(det hade faktiskt varit troligare att det var jag). Jag fick svara på massa frågor och blev undersökt. Båda doktorerna jag varit hos vill att jag ska ha Astma. Är det troligt? Kan man få det som bieffekt av akut bronkit?

Men då detta inte verkar vara fallet har jag fått massa saker. Arbetsförbjud, en första behandling, om den inte hjälper har jag fått recept på en andra behandling(antibiotika) och om jag fortfarande har problem så har hon skrivit att jag jag ska på sjukhuset och göra en "radio"... = radiografi?  

anyhow, det blir dyrt. Mamma skulle kolla sitt konto om jag hade fått tillbaka pengar från förra gången jag var hos doktorn och på så sätt räkna ut vad jag skulle få av detta (då de kommer få mina pengar tillbaka om tidigast 2 månader) Franska sjukförsäkringssystemet är lite konstigt. 

Nu ska jag fara till ett random pharmacie och köpa mina mediciner, inte alls samma system som i Sverige, men kanske kommer bli så i Sverige nu när apoteken kommer börja bli privata som här?

Det positiva är att jag INTE svävar i livsfara, vilket var fallet förra gången jag var hos doktorn. Kanske skulle jag göra det som svinis var fortfarande lika aktiv? haha

Kommentarer
Postat av: big sis

krya på dig!!!!!!!!!

kram

2010-06-18 @ 14:07:15
URL: http://fridda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0