Paris says accidents happen!

Igår hände en tokig sak. Som mamman sa " det var som på film".

Jag hade precis lagat fyraåringens tröja, några knappar hade lossnat. Då tog fyraåring tag i min skitvassa tygsax och tänkte leka med den... Grejen är att jag hade sten koll på den men jag släppte den bara så jag kunde hjälpa fyraåringen på med tröjan och på de 2 sekunderna hade han redan fått tag i den. Han började klippa med den och jag såg alla saker som kunde gå fel fara förbi i mitt huvud. Snabbt sa jag åt honom och försökte ta saxen av honom genom att jag tänkte stänga igen den med min hand. Då vred han på den och var endast mindre än en centimenter ifrån att klippa/skära mig i handen! Det är tur att man har bra reflexer, men också dåligt. Resultatet av min snabba reflex var att jag träffade fyraåringen mitt på näsan med min hand. Så sedan blev jag tvungen att trösta fyraåringen i 5 minuter innan jag fick honom på bättre humör. men med tanke på att vi kunde ha slutat upp på akuten var konsekvenserna trots allt lindriga.

Idag är jag glad. Men jag måste lägga på en kol nu! Jag måste packa och göra mit i ordning, för mamma, pappa och frida sitter på ett flyg hit just nu!


Kommentarer
Postat av: Elias

Woow! Galet! Tur att inget värre hände...

2010-03-12 @ 15:46:11
URL: http://adventuresofelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0