Paris says l'art moderne

Så har ännu en vecka passerat!
I fredag tog vi och spontanfor till St G för att se bio, blev lite försenade enär vi körde vilse två gånger. dock var våra kompisar ännu senare än oss så vi gick inte in på Shutter Island som vi hade tänkt se. När de tillslut kom så var det bara två filmer att se... De andra beslutade sig för att se Sherlock Holmes(på franska!) som jag redan sett så jag och Lisa for och satte oss på en bar istället!
Där satt vi i cirka två timmar innan de andra joinade oss, men tiden går fort när man har roligt! 
Vi delade på en getost-sallad och drack ett glas vin. Riktigt trevligt!

Det tokigaste som hände under kvällen var att när Lisa gick på toa så satt jag och kollade lite på Hockeyn som gick på TVn. Dock så trodde kockarna (som just hade en lite vilopaus i bardisken) att jag satt och spanade in dem. Så när de började prata och flörta med mig blev det pinsamt! 
Vi kom hem vid 2 tiden och hemvägen gick mycket fortare då vi tappade bort oss igen och hamnade på en enklare väg hem.

På lördagen for jag, Lena och Maja på Centre Pompidou. Där var det lite annan utställning jämfört med sist jag var där. modern konst är verkligen inget för mig. Kanske är det jag, men jag ser ingen konst med Paris offentliga toaletter eller en film av en naken kvinna som rockar en rockring med taggar så hon gör illa sig själv. (flashback till Da vinci koden!)
Dagens citat: "Man har varit i Paris för länge när man börjar besöka alla saker en gång till."

Sen for jag och Lena och letade en matbok till moi! Jag hittade en rätt bra fransk matbok med "Det bästa av Frankrike" såsom den hette. Så den gigantiska tegelsten ska jag köpa i helgen! Åt i Latinkvarteret igen, visade Restaurangen "le bistro 30" som jag blev matförgifted på = undvik om ni är där! 
Måste säga att den restaurang vi åt på var den trevligaste och bästa restaurangen där än så länge!

Hade första skoldagen idag och det var rätt kul då vi inte gjorde några svåra saker utan pratade mest om boken vi läst, om växthuseffekten och alkohol. Så nu har jag läst min första bok på franska! och med första menar jag första jag inte läst på något annat språk innan. Den var ganska bra, lite konstig bara och bitvis var hon helt idiotisk(självbiografi)...

Det är vad jag gjort än så länge, ikväll måste jag göra min läxa, förbreda inför min presentation och börja sortera mina grejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0