Paris says crazy school

Idag lyckades barnen hamna i ett gräl för de inte tycket jag var dum/ful/elak. Kul att det blev bråk för att de gillar mig :P Men det började med att någon hörde fel och det spårade lite...

De äldre barnen blev ledsna och förvånade när jag sa att det bara är 8 veckor kvar innan jag far...
Och fyraåringen vill följa med mig till Sverige.

Jag gillar dom :)

Onsdag= ingen skola för fyraåringen så jag tog med honom till fritids och vi var sådär en kvart tidigare än vi brukar... och när ajg kom dit tyckte jag det var mycket folk där... och när ajg kom till fritidset sa det att de var skola idag för alla barnen. Jag: "Jaha, föräldrarna har inte sagt något till mig. Tack!" Så gick vi till bilen och for till skolan. Kom dit just när de öppnade grindarna
(vilket jag inte hade hunnit om jag varit på fritids vanlig tid)

Idag hände det en tokig sak:

Onsdagar = ingen skola för fyraåringen.

Så jag tog med honom till fritids som vanligt och vi var sådär en kvart tidigare än vi brukar... och när jag kom dit tyckte jag det var mycket folk runt om skolan där... och när jag kom till fritidset sa det att de var skola idag för alla barnen. Jag: "Jaha, föräldrarna har inte sagt något till mig. Tack!" Så gick vi till bilen och for till skolan(typ 3 km därifrån). Kom dit just när de öppnade grindarna som är öppna 10-5 på morgonen och är du för sen så kommer du inte in. (vilket jag inte hade hunnit om jag varit på fritids vanlig tid) Vilken tur!

Sen nu på kvällen pratade jag med pappan och sa till att det inte sagt något till mig om att det var skola. Och det roliga är att han inte visste något om det! Så han hade varit lika förvirrad som jag. Men som tur gick det bra, annars hade jag fått tagit hand om fyraåringen till vid lunchtid då de öppnar grindarna för barnen som ska äta hemma/kommer tillbaka från att ah ätit hemma.

Första gången något sånt där har hänt iaf!

Kommentarer
Postat av: big sis

dom verkar så fina, "dina" barn :)

2010-05-26 @ 22:38:57
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: John

Barn är så underbara :D

2010-05-30 @ 20:55:42
URL: http://www.parisportalen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0